Contul curent pentru persoane juridice este produsul bancar prin intermediul căruia persoanele juridice își pot gestiona plățile, încasările și lichiditățile.
banca bonifică lunar dobanda la vedere pentru disponibilităţile din contul curent
Persoanele juridice pot initia de la distanta operatiuni din contul curent utilizand BCR prin George, eBCR / MultiCash
Clienţii persoane juridice pot dispune operaţiuni de alimentare a contului curent cu numerar şi prin virament, de eliberare de sume în numerar la cererea şi în favoarea lor, de plăţi prin virament, în limita soldului disponibil
Dobânda: variabilă, aferentă disponibilităţilor la vedere
Solicitarea de deschidere a contului curent poate fi efectuată de către reprezentanţii legali sau persoanele desemnate de către aceştia să îi reprezinte în relaţia cu banca
Deschiderea contului se efectuează în baza încheierii Cererii-Contract de deschidere cont curent/subcont după depunerea documentaţiei solicitată de bancă cu privire la înfiinţarea şi funcţionarea societăţii comerciale (ex: Certificat constatator de la Oficiul Registrului Comerţului, Statutul societăţii comerciale, Certificatul de înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului, Hotărârea (extras) Adunării Generale a Acţionarilor/Asociaţilor sau Decizia Consiliului de Administraţie/administratorul unic privind persoanele împuternicite să dispună efectuarea de operaţiuni în contul societăţii, cu menţionarea expresă a limitelor mandatului; Actele de identitate etc.)
Cererea de deschidere de cont va fi însoţită de urmatoarele formulare:
Reguli de Autorizare
Specimen de semnătură
Delegaţie
La deschiderea contului curent banca va solicita clientului să declare identitatea beneficiarului real al acestuia
Dosarul juridic al clientului se va actualiza în permanenţă, clientul având obligaţia de a înştiinţa banca, asupra modificărilor apărute
Conturile curente pot fi închise:
la cererea titularului de cont
din iniţiativa băncii în următoarele situaţii:
dacă titularul a produs incidente majore de plăţi cu cecuri, bilete la ordin, cambii
în situaţia nerespectării de către client a prevederilor legale în vigoare
în cazul în care la efectuarea consultarii RECOM de către bancă, clientul apare ca fiind radiat din Registrul Comerţului, iar încheierea de radiere nu a fost atacată cu recurs în termenul prevazut de lege sau a fost menţinută în urma soluţionării recursului
în situaţia în care în decurs de 6 luni consecutive, contul curent nu prezintă altă mişcare decât operaţiuni referitoare la contabilizarea dobânzilor şi comisioanelor, soldul contului curent este mai mic decât limita minimă stabilită de bancă şi nu există produse ataşate contului curent