Cum se deblochează un dispozitiv Token?

În cazul în care formatul dispozitivului Token arată ca în imaginea de mai jos:

La fiecare utilizare a dispozitivului Token este necesară introducerea codului PIN.

La introducerea eronată a codului PIN ți se va afișa pe ecranul dispozitivului mesajul “FAIL” și numărul încercărilor eșuate. În cazul în care ai introdus de 3 ori consecutiv codul PIN eronat, dispozitivul se va bloca.

Ține apăsat pe tasta verde "OK" pentru a porni tokenul, iar pe ecran ți se va afișa mesajul: "PIN blocat", în acest pas trebuie să apeși pe tasta verde "OK" pentru ca tokenul să îți afișeze codul de deblocare. Pe ecran o să fie afișat: "Cod blocare: 1234567" - este necesară tastarea butonului verde "OK" și tastarea codului de deblocare furnizat de către unitate sau de catre serviciul Suport Tehnic (*2227).

După introducerea codului de deblocare există 2 variante:

 Codul de deblocare introdus este CORECT

       - în această situație tokenul afișează pe ecran mesajul "Deblocat OK" timp de 2 secunde.

       - tokenul afișează mesajul "PIN nou", iar în acest pas trebuie introdus noul cod PIN format din 4 cifre, iar la final tastarea butonului verde "OK".

       - este necesar să introduci încă o dată noul cod PIN pentru confirmare și imediat îți va fi afișat pe ecran mesajul "Confirmați PIN". După reintroducerea noului cod PIN este necesară apăsarea tastei verzi "OK" pentru a finaliza cu succes procesul de deblocare token.

Codul de deblocare introdus este INCORECT

În această situație tokenul afișează pe ecran mesajul "Deblocare eșuată"

Pentru reintroducerea unui nou cod de deblocare trebuie să apeși tasta verde "OK", moment în care fluxul se reia.

În cazul în care introduci de 3 ori codul de deblocare greșit, token-ul îți afișează mesajul "Restricție de timp" și rămâne blocat timp de 60 de minute. După expirarea timpului, poți relua fluxul de deblocare.

În cazul în care formatul dispozitivului Token arată ca în imaginea de mai jos:

Deblocarea dispozitivului Token poate fi efectuată in unitate sau la serviciul Suport Tehnic (*2227). Pentru deblocarea dispozitivului Token este necesar să ai dispozitivul la îndemână şi să comunici reprezentantului Suport Tehnic codul numeric afişat pe ecran “Challenge Code”. 

Pentru a putea oferi codul, trebuie să pornești dispozitivul blocat prin apăsarea tastei “◄“ și să îi comunici reprezentatului de la Suport Tehnic de pe ecranul dispozitivului codul format din cele 7 cifre.

Cu ajutorul acestui “Challenge Code”, reprezentantul Suport Tehnic îți va comunica codul de deblocare al dispozitivului Token; pentru introducerea acestuia se va selecta tasta “◄“. 

În urma deblocării, dispozitivul Token se va putea utiliza în vederea obţinerii codurilor unice de autentificare și semnare generate de dispozitivul Token, însă, în cazul în care ai depășit numărul de încercări ți se va afișa pe ecran mesajul ”FAIL”, fiind necesar să apelezi serviciul de Suport Tehnic în momentul când dispozitivul poate fi repornit.

În funcţie de mesajul afişat este necesar să aştepţi un anumit timp până la pornirea dispozitivului şi afişarea “Challenge Code”-ului ce trebuie transmis reprezentantului Suport Tehnic. Astfel: