Securitatea operațiunilor cu carduri

Cardul este, în prezent, unul dintre cele mai folosite mijloace de plată, însă trebuie utilizat cu atenție.

Securitatea operațiunilor cu carduri

Cardul este, în prezent, unul dintre cele mai folosite mijloace de plată, însă trebuie utilizat cu atenție.

Inregistrarea cardurilor în Wallet
Google Pay sau Apple Pay

Nu comunica altor persoane informațiile specifice sau parolele solicitate în procesul de înrolare

Nu comunica altor persoane informațiile specifice sau parolele solicitate în procesul de înrolare

Citește cu atenție textul mesajului SMS prin care sunt primite aceste parole din partea băncii pentru a ști la ce foloseste

Citește cu atenție textul mesajului SMS prin care sunt primite aceste parole din partea băncii pentru a ști la ce foloseste

Menține-ți în siguranță telefonul pe care ți-ai activat Google Pay sau Apple Pay

Menține-ți în siguranță telefonul pe care ți-ai activat Google Pay sau Apple Pay

Verifică expeditorul email-urilor primite care par a fi din partea BCR, poșta româna, Netflix, Disney+ etc și NU furniza datele cardului dacă ai accesat link-ul continut; Dacă ai facut acest lucru blochează de urgență cardul din George și ia legătura cu banca

Verifică expeditorul email-urilor primite care par a fi din partea BCR, poșta româna, Netflix, Disney+ etc și NU furniza datele cardului dacă ai accesat link-ul continut; Dacă ai facut acest lucru blochează de urgență cardul din George și ia legătura cu banca

Sfaturi utile

ATM-uri (Bancomate)

  • Fii atent dacă ATM-ul (bancomatul) prezintă semne vizibile de adeziv sau piese detașabile la cititorul de card, tastatură sau fanta de eliberat bani. Poți încerca să le miști ușor în plan vertical.
  • NU seta PIN-uri ușor de recunoscut și acoperă cu mâna sau cu orice alt obiect atunci când introduci PIN-ul.
  • NU îți nota PIN-ul în memoria telefonului, pe card sau în proximitatea acestuia.
  • NU accepta ajutorul persoanelor străine care își oferă “suportul” atunci când ATM-ul prezintă anumite erori.

POS-uri (Plată la comercianți)

  • Cardul trebuie să rămână mereu în raza ta vizuală. Solicită un POS wireless sau mergi cu comerciantul la locul unde este instalat POS-ul fix.
  • Pentru absolut fiecare tranzacție aprobată sau respinsă trebuie să primești o chitanță.
  • Verifică lunar extrasul tău de cont pentru tranzacțiile efectuate.
  • Contactează imediat Banca la telefonul de pe card/POS pentru tranzacții suspecte.

E-commerce
(Tranzacții pe internet)

  • Design-ul unor carduri este captivant, însă e bine să protejezi informațiile de pe card (număr, data expirării, CCV2) necesare pentru acest tip de tranzactii. Pastreaza confidentilaitatea acestor date si NU le posta pe rețele de socializare sau alte surse.
  • Începând cu luna mai 2019, numărul plăților efectuate on-line este limitat la 10 tranzacții/zi, dar acestea pot fi modificate oricând la solicitarea ta, în Contact Center sau în orice sucursala BCR.

BCR monitorizează tranzacțiile cu grad ridicat de risc, iar în cazul în care sunt identificate tranzacții suspecte, vei primi o notificare de la numărul de telefon +40 784 514 226. Te rugăm să urmezi instrucțiunile din mesajul trimis. 

  • Semnează cardul pe verso în chenarul rezervat în acest scop, în momentul primirii acestuia, folosind un pix cu pastă;
  • NU scrie niciodată codul PIN pe spatele cardului;
  • NU introduce codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulga telefonic;
  • Protejează cu mâna introducerea codului PIN în orice situație în care efectuezi tranzacţii;
  • Păstrează cu grijă cardul şi nu dezvălui informaţiile specifice de identificare (număr card, data expirării, nume, etc) altor persoane, chiar dacă acestea sunt sau se prezintă drept angajaţi ai Băncii;
  • NU răspunde niciodată mesajelor primite via SMS / e-mail prin care ţi se solicită date bancare (numărul de card, data expirării cardului, codul PIN);
  • NU împrumuta cardul sau datele acestuia altor persoane;
  • Asigură-te că, în cursul tranzacţiilor comerciale, cardul rămâne sub atentă supraveghere;
  • Păstrează toate chitanţele tranzacţiilor şi verifică-le cu extrasul de cont lunar;
  • Blochează cardul din George în cazul pierdierii / furtului si anunţă imediat banca la unul din numerele de telefon +40 21 311 10 01 sau +40 21 311 02 16 valabile 24 de ore din 24;
  • Banca va proceda la blocarea accesului cardului la cont imediat după primirea telefonului de anunţ al pierderii/furtului cardului/tranzacţiilor suspecte;
  • Sună la numărul prezent pe spatele cardului pentru orice suspiciune pe care o ai în utilizarea cardului; Salvează in telefon acest numar de contact. 
  • În cazul în care suspectezi un caz de fraudă, contactează imediat banca la numerele de telefon +40 21 311 10 01 sau +40 21 311 02 16, operaționale 24 de ore din 24;
  • Pentru orice probleme legate de utilizarea cardului tau, te rugăm să te adresezi doar BCR şi nu comerciantului sau băncii comerciantului/ATM-ului la care ai utilizat cardul.
  • Gestionează-ți din George limitele de tranzacționare cu cardul pentru ATM și POS (fizic sau e-commerce).
  • Activează-ți notificările din George încât să primești mesaj la orice debitare / creditare a contului.

 

Te-ar putea interesa și

Securitatea tranzacțiilor pe internet

Cele mai frecvente fraude

Cum îţi protejează BCR conturile şi tranzacţiile