BCR, în parteneriat cu Ècoala de Valori, inaugureazÄ prima platformÄ online care îmbinÄ e-learningul Èi ofertele de pe piaÈa muncii pentru studenÈii din România: laboratoruldecariere.ro.
Noua platformÄ de e-learning lansatÄ de Banca ComercialÄ RomânÄ (BCR) în parteneriat cu organizatia non-guvernamentala Ècoala de Valori, care include Èi oferte de pe piaÈa muncii pentru tineri, are rolul de a contribui la rezolvarea unei probleme actuale: odatÄ ce Èi-au încheiat studiile, mulÈi tineri se confruntÄ cu dificultÄÈi atunci când încearcÄ sÄ Ã®Èi gÄseascÄ un loc de muncÄ. Obstacolele de care se lovesc sunt cauzate din ce în ce mai frecvent de decalajul dintre necesitÄÈile de pe piaÈa muncii Èi ceea ce pot oferi studenÈii în termeni de abilitÄÈi, cunoÈtinÈe Èi competenÈe.
Laboratoruldecariere.ro este special conceput pentru a încuraja, facilita Èi consolida legÄturile dintre studenÅ£i, profesori Åi persoane din mediul business din România, astfel încât abilitÄÅ£ile dezvoltate de tineri sÄ fie armonizate cu cerinÅ£ele existente pe piaÅ£a muncii. Noua platformÄ va conÈine mai multe module de e-learning de bazÄ care trebuie parcurse pe rând de câtre studenÈi. AceÈtia vor da un test la finalul fiecÄrui modul Èi, în funcÈie de trecerea lui, li se va permite accesul la urmÄtorul modul. TotodatÄ, pe mÄsurÄ ce parcurg fiecare modul, studenÈii pot vizualiza Èi aplica la mai multe internshipuri, care vor fi afiÈate în funcÈie de etapa de e-learning în care se aflÄ.
Tematica modulelor variazÄ de la time management la modalitÄÈi de a-Èi construi un CV Èi de a cÄuta un loc de muncÄ sau internship. Ulterior, studenÈii vor avea acces la o multitudine de module de e-learning gratuite care vor varia de la limbi strÄine la cursuri de iniÈiere în marketing, spre exemplu.
Platforma lansatÄ de BCR în parteneriat cu Ècoala de Valori se bucurÄ de susÈinerea autoritÄÈilor de profil din România, printre care Ministerul Tineretului Èi Sporturilor, Èi de cea a organizaÈiilor studenÈeÈti, precum Consiliul Tineretului.
âÃn România existÄ o problemÄ serioasÄ de integrare a tinerilor pe piaÈa muncii, în timp ce economia are nevoie de premise de creÈtere sÄnÄtoasÄ Ã®n viitor. Acum avem la îndemânÄ mijloacele necesare în mediul digital pentru a rÄspunde provocÄrilor economice, de formare Èi educare a tinerilor. BÄncile prin natura activitÄÈii lor au capacitatea sÄ Ã®nÈeleagÄ Èi sÄ conecteze segmente foarte diferite de clienÈi, nevoile Èi potenÈialul lor economic, Èi de aceea pentru noi, BCR, crearea de valoare economicÄ prin investiÈii în educaÈie pentru angajabilitate, este o extensie fireascÄ a activitÄÈii noastre.
Ne bucurÄm, în acelaÈi timp, sÄ constatÄm cÄ instituÈiile publice înÈeleg rolul companiilor private Èi al parteneriatelor pentru rezolvarea unor probleme de interes naÈional Èi încurajeazÄ cât mai multe companii private sÄ se implice în comunitate. Doar parteneriatele între mediul public, cel privat Èi societatea civilÄ garanteazÄ existenÈa unor programe menite sÄ sprijine tinerii, sÄ Ã®i ajute sÄ Ã®nceapÄ o carierÄ Ã®n circumstanÈe optime Èi sÄ Ã®i ghideze în parcursul lor profesional. Laboratoruldecariere.ro deschide o serie de oportunitÄÈi în acest sens, venind deopotrivÄ Ã®n ajutorul celor ieÈiÈi de pe bÄncile facultÄÈii Èi aflaÈi în cÄutarea unui job Èi al angajatorilor dispuÈi sÄ mizeze pe ideile inovatoare, dedicarea Èi entuziasmul tinerilor", a declarat Dana Demetrian, VicepreÈedinte Retail&Private Banking BCR.
âLaboratoruldecariere.ro este platforma prin intermediul cÄreia orice student îÈi poate imagina cum poate intra pe piaÈa muncii Èi unde poate învÄÈa cum sÄ-Èi dezvolte abilitÄÈile necesare gÄsirii locului în economie, creându-Èi cu inteligenÈÄ planul pentru succesul personal Èi profesional.
Platforma creeazÄ oportunitatea studenÈilor de a schimba perspective, de a pune sub semnul întrebÄrii contextul actual Èi de a face o diagnozÄ cât mai clarÄ a realitÄÈii curente, luând în calcul Èi tendinÈele viitoare. Astfel, cu ajutorul platformei, studenÈii stabilesc noi destinaÈii pentru carierÄ, mai ancorate în realitÄÈile viitoare, devenind mult mai pregÄtiÈi în a face faÈÄ volatilitÄÈii, incertitudinii, complexitÄÈii Èi ambiguitÄÈii pieÈei muncii cu care aceÈtia încep sÄ intre în contactâ, Silvia-Dana Bogdan, Head of Corporate Engagement Ècoala de Valori.
La ora actualÄ, potrivit unui studiu BCR, 48,17% dintre respondenÈi considerÄ cÄ Ã®n România tinerii pot obÈine cu greu un loc de muncÄ, iar, conform Institutului NaÈional de StatisticÄ, rata Èomajului este mult mai ridicatÄ Ã®n rândul proaspeÈilor absolvenÈi (21,6% faÈÄ de media la nivel naÈional - între 6,5% Èi 7,4%). Cât despre mileniali, primul pas pe care aproximativ 60% dintre aceÈtia îl fac în cÄutarea unui job este crearea unui profil online.
Ãn ceea ce priveÈte e-learning-ul, peste 70% dintre tineri declarÄ cÄ Ã®i ajutÄ mult în viaÈa personalÄ Èi profesionalÄ de zi cu zi. 77,7% considerÄ cÄ e-learning-ul le permite sÄ descopere subiecte Èi abordÄri noi, iar 74.5% recurg la el cÄci doresc sÄ exploreze mai multe tematici decât cele cuprinse în curriculumul Ècolar sau universitar.
* *
Banca Comerciala Romana (BCR), membrÄ a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaÅ£iunile de bancÄ universalÄ (retail, corporate & investment banking, trezorerie Åi pieÅ£e de capital), precum Åi societÄÅ£ile de profil de pe piaÅ£a leasingului, pensiilor private si a bÄncilor de locuinÅ£e. BCR este banca Nr.1 în România dupÄ valoarea activelor (14,4 mld EUR), banca Nr.1 dupÄ numÄrul de clienÅ£i Åi banca Nr.1 pe segmentele de economisire Åi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, dupÄ gradul de încredere al clienÅ£ilor Åi dupÄ numÄrul celor pentru care BCR este principalÄ instituÅ£ie cu care fac banking. BCR oferÄ gama completÄ de produse Åi servicii financiare prin intermediul unei reÅ£ele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor Åi 511 unitÄÅ£i retail localizate în majoritatea oraÅelor din întreaga Å£arÄ cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaÅ£a tranzacÅ£iilor bancare, clienÅ£ii BCR având la dispoziÅ£ie cea mai mare reÅ£ea naÅ£ionalÄ de ATM - aproape 2.000 de bancomate Åi POS - 13.500 de terminale pentru platÄ cu cardul la comercianÅ£i, precum Åi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking Åi E-commerce.
* *
Ècoala de Valori este o organizaÈie non-guvernamentalÄ modernÄ, non-profit, a cÄrei viziune este transformarea României într-o societate care genereazÄ Ã®ncredere, echilibru Åi curaj. De aceea, ghidaÅ£i de valori, ne propunem sÄ construim caractere puternice pentru viitor prin crearea unei comunitÄÅ£i de tineri autonomi, care acÅ£ioneazÄ colaborativ, responsabil Åi etic. Credem cÄ puterea de transformare a unei societÄÈi stÄ Ã®n educaÈie Èi în tineri Èi de aceea am ales sÄ ne dedicÄm tinerilor din România.
BCR - Departamentul Comunicare Corporativa si Afaceri Comunitare
Nicoleta Deliu, e-mail: nicoleta.deliu@bcr.ro
AceastÄ informaÅ£ie este disponibilÄ Åi pe pagina noastrÄ web la: www.bcr.ro
InfoBCR
Web: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227), apelabil gratuit din toate reţelele naţionale
BCR, în parteneriat cu Școala de Valori, inaugurează prima platformă online care îmbină e-learningul și ofertele de pe piața muncii pentru studenții din România: laboratoruldecariere.ro.
Noua platformă de e-learning lansată de Banca Comercială Română (BCR) în parteneriat cu organizatia non-guvernamentala Școala de Valori, care include și oferte de pe piața muncii pentru tineri, are rolul de a contribui la rezolvarea unei probleme actuale: odată ce și-au încheiat studiile, mulți tineri se confruntă cu dificultăți atunci când încearcă să își găsească un loc de muncă. Obstacolele de care se lovesc sunt cauzate din ce în ce mai frecvent de decalajul dintre necesitățile de pe piața muncii și ceea ce pot oferi studenții în termeni de abilități, cunoștințe și competențe.
Laboratoruldecariere.ro este special conceput pentru a încuraja, facilita și consolida legăturile dintre studenţi, profesori şi persoane din mediul business din România, astfel încât abilităţile dezvoltate de tineri să fie armonizate cu cerinţele existente pe piaţa muncii. Noua platformă va conține mai multe module de e-learning de bază care trebuie parcurse pe rând de câtre studenți. Aceștia vor da un test la finalul fiecărui modul și, în funcție de trecerea lui, li se va permite accesul la următorul modul. Totodată, pe măsură ce parcurg fiecare modul, studenții pot vizualiza și aplica la mai multe internshipuri, care vor fi afișate în funcție de etapa de e-learning în care se află.
Tematica modulelor variază de la time management la modalități de a-ți construi un CV și de a căuta un loc de muncă sau internship. Ulterior, studenții vor avea acces la o multitudine de module de e-learning gratuite care vor varia de la limbi străine la cursuri de inițiere în marketing, spre exemplu.
Platforma lansată de BCR în parteneriat cu Școala de Valori se bucură de susținerea autorităților de profil din România, printre care Ministerul Tineretului și Sporturilor, și de cea a organizațiilor studențești, precum Consiliul Tineretului.
„În România există o problemă serioasă de integrare a tinerilor pe piața muncii, în timp ce economia are nevoie de premise de creștere sănătoasă în viitor. Acum avem la îndemână mijloacele necesare în mediul digital pentru a răspunde provocărilor economice, de formare și educare a tinerilor. Băncile prin natura activității lor au capacitatea să înțeleagă și să conecteze segmente foarte diferite de clienți, nevoile și potențialul lor economic, și de aceea pentru noi, BCR, crearea de valoare economică prin investiții în educație pentru angajabilitate, este o extensie firească a activității noastre.
Ne bucurăm, în același timp, să constatăm că instituțiile publice înțeleg rolul companiilor private și al parteneriatelor pentru rezolvarea unor probleme de interes național și încurajează cât mai multe companii private să se implice în comunitate. Doar parteneriatele între mediul public, cel privat și societatea civilă garantează existența unor programe menite să sprijine tinerii, să îi ajute să înceapă o carieră în circumstanțe optime și să îi ghideze în parcursul lor profesional. Laboratoruldecariere.ro deschide o serie de oportunități în acest sens, venind deopotrivă în ajutorul celor ieșiți de pe băncile facultății și aflați în căutarea unui job și al angajatorilor dispuși să mizeze pe ideile inovatoare, dedicarea și entuziasmul tinerilor", a declarat Dana Demetrian, Vicepreședinte Retail&Private Banking BCR.
„Laboratoruldecariere.ro este platforma prin intermediul căreia orice student își poate imagina cum poate intra pe piața muncii și unde poate învăța cum să-și dezvolte abilitățile necesare găsirii locului în economie, creându-și cu inteligență planul pentru succesul personal și profesional.
Platforma creează oportunitatea studenților de a schimba perspective, de a pune sub semnul întrebării contextul actual și de a face o diagnoză cât mai clară a realității curente, luând în calcul și tendințele viitoare. Astfel, cu ajutorul platformei, studenții stabilesc noi destinații pentru carieră, mai ancorate în realitățile viitoare, devenind mult mai pregătiți în a face față volatilității, incertitudinii, complexității și ambiguității pieței muncii cu care aceștia încep să intre în contact”, Silvia-Dana Bogdan, Head of Corporate Engagement Școala de Valori.
La ora actuală, potrivit unui studiu BCR, 48,17% dintre respondenți consideră că în România tinerii pot obține cu greu un loc de muncă, iar, conform Institutului Național de Statistică, rata șomajului este mult mai ridicată în rândul proaspeților absolvenți (21,6% față de media la nivel național - între 6,5% și 7,4%). Cât despre mileniali, primul pas pe care aproximativ 60% dintre aceștia îl fac în căutarea unui job este crearea unui profil online.
În ceea ce privește e-learning-ul, peste 70% dintre tineri declară că îi ajută mult în viața personală și profesională de zi cu zi. 77,7% consideră că e-learning-ul le permite să descopere subiecte și abordări noi, iar 74.5% recurg la el căci doresc să exploreze mai multe tematici decât cele cuprinse în curriculumul școlar sau universitar.
* *
Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (14,4 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking. BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 511 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - aproape 2.000 de bancomate şi POS - 13.500 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce.
* *
Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală modernă, non-profit, a cărei viziune este transformarea României într-o societate care generează încredere, echilibru şi curaj. De aceea, ghidaţi de valori, ne propunem să construim caractere puternice pentru viitor prin crearea unei comunităţi de tineri autonomi, care acţionează colaborativ, responsabil şi etic. Credem că puterea de transformare a unei societăți stă în educație și în tineri și de aceea am ales să ne dedicăm tinerilor din România.
BCR - Departamentul Comunicare Corporativa si Afaceri Comunitare
Nicoleta Deliu, e-mail: nicoleta.deliu@bcr.ro
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro
InfoBCR
Web: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227), apelabil gratuit din toate reţelele naţionale