• Tinerii din România sunt atrași de instrumentele financiare moderne, dar au nevoie de o educație financiară mai bună, se arată într-un studiu al Băncii Comerciale Române.
  • 63% dintre adolescenți (14-19 ani) au trecut pragul unei bănci, în ultimele trei luni, dar peste 80% dintre tinerii între 14 și 25 de ani au învățat cum să-și gestioneze banii în cadrul familiei, în timp ce numai 15% au aflat de la școală.
  • Tinerii își doresc să aibă la dispoziție servicii bancare de ultimă generație, cum ar fi plăți prin telefon (55%) și autentificare prin amprentă (71%)
  • Tinerii din România sunt atrași de instrumentele financiare moderne, dar au nevoie de o educație financiară mai bună, se arată într-un studiu al Băncii Comerciale Române.
  • 63% dintre adolescenți (14-19 ani) au trecut pragul unei bănci, în ultimele trei luni, dar peste 80% dintre tinerii între 14 și 25 de ani au învățat cum să-și gestioneze banii în cadrul familiei, în timp ce numai 15% au aflat de la școală.
  • Tinerii își doresc să aibă la dispoziție servicii bancare de ultimă generație, cum ar fi plăți prin telefon (55%) și autentificare prin amprentă (71%)

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de Banca Comercială Română (BCR), oferă o imagine despre nivelul actual de cunoștințe și comportamentul tinerilor din România, în raport cu instituțiile financiare.

Astfel, 57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, procent care crește la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani. 51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajați, iar 58% câștigă cel puțin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-și completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%. Acesta este și unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educația financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce școala deține o pondere de numai 15%.

Educația financiară a tinerilor, și nu numai, este una dintre prioritățile strategice ale Băncii Comerciale Române. De aceea, am decis să ne implicăm din ce în ce mai puternic în dezvoltarea unor programe dedicate, menite să-i încurajeze pe tineri să-și ia viața în mâini, cât mai devreme posibil, să gândească responsabil, analitic și antreprenorial.

Avem nevoie să pregătim noua generație pentru provocările societății, mai ales a celei românești, aflată încă în plină reașezare. Este și motivul pentru care, pentru cel de-al cincilea an la rând, BCR a organizat, de-a lungul verii, două programe distincte de internship plătit, unul pentru liceeni și unul pentru studenți, în urma cărora zeci de tineri din întreaga țară au învățat, din interiorul cele mai mari bănci din România, ce înseamnă responsabilitatea financiară și cum funcționează sistemul bancar”, a declarat Ionuț Stanimir, purtător de cuvânt al BCR.

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârșitul lunii august, în rândul și cu sprijinul tinerilor participanți în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din București, iar 68% din restul țării.

Iată alte concluzii interesante desprinse în urma acestui sondaj:

  • 63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani
  • 66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani dețin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking
  • 44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) și 12,5% (14-19)
  • Cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi și a face transferuri, iar 59% fac diverse achiziții online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenților (14-19 ani)
  • Principala doleanță a tinerilor, în raport cu o bancă, ține de calitatea serviciilor și a personalului (30%), urmată de un nivel bun al dobânzilor practicate și a comisioanelor (15%) și încredere (10%)
  • 71% dintre tineri și-ar dori, ca soluții inovatoare, din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine și restaurante (55%), plăți de tip contactless în magazine (37%)
  • În ceea ce privește sursa veniturilor, 74% încă mai primesc bani de la familie (ambele grupe de vârstă), iar 81% încasează aceste fonduri cash
  • Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiți, în principal, pe haine și încălțăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieșiri în oraș (81% - 14-19 ani, 84% - 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% - 14-19 ani, 80% - 20-25 ani)
  • Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanțe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) și îmbrăcăminte (37,7%)
  • Atunci când sunt conectați la internet, tinerii folosesc rețelele sociale (87%), caută informații (87%), ascultă muzică (78%), utilizează aplicații pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizionează canale TV sau filme (58%), fac tranzacții online (46%) și citesc presa online (45%).
  • Peste 53% își doresc să se angajeze încă din timpul studiilor, în timp ce 35% vor să își găsească un job după absolvirea lor.
  • La primul loc de muncă, tinerii își doresc să primească un salariu cuprins între 1.000 și 1.500 de lei (31%), 1.500 și 2.000 de lei (25%) și de peste 2.500 de lei (21%). În cazul grupei de vârstă 20-25 de ani, așteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei e ceva mai mare.

*  *

Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (14,4 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 510 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - peste 2.000 de bancomate şi POS - 13.500 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce. 

*  *

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.500 de angajati deservesc 16.2 milioane de clienti in cadrul a 2.800 de filiale din 7 tari (Austria, Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria, Croatia, Serbia). La sfarsitul primului trimestru din 2015, Erste Group detinea active totale in valoare de 202,6 miliarde EUR si inregistra un raport cost/venituri de 56,1 %. Indicele capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) s-a situat la 10,2%.

*  *

BCR - Comunicare Externă

Ionuț Stanimir, e-mail: ionut.stanimir@bcr.ro

Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro

 

Pentru detalii referitoare la produsele si serviciile BCR va rugam sa folositi urmatoarele modalitati de contact

 

InfoBCR

Web: www.bcr.ro

Email: contact.center@bcr.ro

TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227), apelabil gratuit din toate reţelele naţionale

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de Banca Comercială Română (BCR), oferă o imagine despre nivelul actual de cunoștințe și comportamentul tinerilor din România, în raport cu instituțiile financiare.

Astfel, 57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, procent care crește la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani. 51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajați, iar 58% câștigă cel puțin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-și completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%. Acesta este și unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educația financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce școala deține o pondere de numai 15%.

Educația financiară a tinerilor, și nu numai, este una dintre prioritățile strategice ale Băncii Comerciale Române. De aceea, am decis să ne implicăm din ce în ce mai puternic în dezvoltarea unor programe dedicate, menite să-i încurajeze pe tineri să-și ia viața în mâini, cât mai devreme posibil, să gândească responsabil, analitic și antreprenorial.

Avem nevoie să pregătim noua generație pentru provocările societății, mai ales a celei românești, aflată încă în plină reașezare. Este și motivul pentru care, pentru cel de-al cincilea an la rând, BCR a organizat, de-a lungul verii, două programe distincte de internship plătit, unul pentru liceeni și unul pentru studenți, în urma cărora zeci de tineri din întreaga țară au învățat, din interiorul cele mai mari bănci din România, ce înseamnă responsabilitatea financiară și cum funcționează sistemul bancar”, a declarat Ionuț Stanimir, purtător de cuvânt al BCR.

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârșitul lunii august, în rândul și cu sprijinul tinerilor participanți în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din București, iar 68% din restul țării.

Iată alte concluzii interesante desprinse în urma acestui sondaj:

  • 63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani
  • 66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani dețin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking
  • 44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) și 12,5% (14-19)
  • Cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi și a face transferuri, iar 59% fac diverse achiziții online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenților (14-19 ani)
  • Principala doleanță a tinerilor, în raport cu o bancă, ține de calitatea serviciilor și a personalului (30%), urmată de un nivel bun al dobânzilor practicate și a comisioanelor (15%) și încredere (10%)
  • 71% dintre tineri și-ar dori, ca soluții inovatoare, din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine și restaurante (55%), plăți de tip contactless în magazine (37%)
  • În ceea ce privește sursa veniturilor, 74% încă mai primesc bani de la familie (ambele grupe de vârstă), iar 81% încasează aceste fonduri cash
  • Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiți, în principal, pe haine și încălțăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieșiri în oraș (81% - 14-19 ani, 84% - 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% - 14-19 ani, 80% - 20-25 ani)
  • Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanțe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) și îmbrăcăminte (37,7%)
  • Atunci când sunt conectați la internet, tinerii folosesc rețelele sociale (87%), caută informații (87%), ascultă muzică (78%), utilizează aplicații pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizionează canale TV sau filme (58%), fac tranzacții online (46%) și citesc presa online (45%).
  • Peste 53% își doresc să se angajeze încă din timpul studiilor, în timp ce 35% vor să își găsească un job după absolvirea lor.
  • La primul loc de muncă, tinerii își doresc să primească un salariu cuprins între 1.000 și 1.500 de lei (31%), 1.500 și 2.000 de lei (25%) și de peste 2.500 de lei (21%). În cazul grupei de vârstă 20-25 de ani, așteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei e ceva mai mare.

*  *

Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (14,4 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 510 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - peste 2.000 de bancomate şi POS - 13.500 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce. 

*  *

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.500 de angajati deservesc 16.2 milioane de clienti in cadrul a 2.800 de filiale din 7 tari (Austria, Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria, Croatia, Serbia). La sfarsitul primului trimestru din 2015, Erste Group detinea active totale in valoare de 202,6 miliarde EUR si inregistra un raport cost/venituri de 56,1 %. Indicele capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) s-a situat la 10,2%.

*  *

BCR - Comunicare Externă

Ionuț Stanimir, e-mail: ionut.stanimir@bcr.ro

Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro

 

Pentru detalii referitoare la produsele si serviciile BCR va rugam sa folositi urmatoarele modalitati de contact

 

InfoBCR

Web: www.bcr.ro

Email: contact.center@bcr.ro

TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227), apelabil gratuit din toate reţelele naţionale