Repere[1]:
- Ãn anul 2017, BCR a acordat clienÅ£ilor retail Åi corporate 8,1 miliarde LEI credite noi
- BCR a înregistrat anul trecut o creÈtere semnificativÄ, de 16,8%, a finanÈÄrilor pentru IMM
- Peste 10.000 de familii din România au ales sÄ-Èi achiziÈioneze o casÄ prin intermediul BCR în 2017, iar operaÈiunile electronice Èi digitale au consemnat creÈteri consistente
- Rata creditelor neperfomante a scÄzut la 8,1% faÈÄ de 11,8% în decembrie 2016, iar gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane s-a ridicat la 92,7% în decembrie 2017
- Capitalizarea BCR este puternicÄ: rata de adecvare a capitalului s-a poziÈionat în decembrie 2017 (BCR Banca) la 21,3%, în timp ce capitalul de Rang 1 + 2 (Grup BCR) s-a situat foarte solid la 7,2 miliarde LEI în decembrie 2017
- BCR a realizat un profit net de 668,1 milioane LEI în anul 2017
- BCR rÄmâne consecventÄ strategiei sale solide care implicÄ Ã®ncredere Èi accesibilitate extinsÄ a serviciilor pentru toate segmentele de clienÈi
Repere[1]:
- În anul 2017, BCR a acordat clienţilor retail şi corporate 8,1 miliarde LEI credite noi
- BCR a înregistrat anul trecut o creștere semnificativă, de 16,8%, a finanțărilor pentru IMM
- Peste 10.000 de familii din România au ales să-și achiziționeze o casă prin intermediul BCR în 2017, iar operațiunile electronice și digitale au consemnat creșteri consistente
- Rata creditelor neperfomante a scăzut la 8,1% față de 11,8% în decembrie 2016, iar gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane s-a ridicat la 92,7% în decembrie 2017
- Capitalizarea BCR este puternică: rata de adecvare a capitalului s-a poziționat în decembrie 2017 (BCR Banca) la 21,3%, în timp ce capitalul de Rang 1 + 2 (Grup BCR) s-a situat foarte solid la 7,2 miliarde LEI în decembrie 2017
- BCR a realizat un profit net de 668,1 milioane LEI în anul 2017
- BCR rămâne consecventă strategiei sale solide care implică încredere și accesibilitate extinsă a serviciilor pentru toate segmentele de clienți
Aspecte principale punctate de catre Sergiu Manea, CEO BCR
âPentru a mÄsura performanÈa noastrÄ Ã®n 2017, privesc mai întâi de toate la impactul pe care l-am generat în construcÈia de bunÄstare Èi la modul în care am reuÈit sÄ fim o bancÄ responsabilÄ. Ãmi doresc sÄ fi fÄcut mai mult Èi cred cÄ putem face mult mai mult învÄÈând de la clienÈii noÈtri despre ceea ce conteazÄ cu adevÄrat pentru ei.
Acestea fiind spuse, sunt recunoscÄtor clienÈilor Èi angajaÈilor noÈtri pentru cÄ au fÄcut posibile rezultatele noastre bune din anul 2017: creÈtere semnificativÄ a afacerilor noi Èi de calitate, expansiune a bilanÈului BCR în sectoare cu impact ridicat social Èi economic, rezultate concrete ale programului nostru de educaÈie financiarÄ.
Economia a avut o dezvoltare remarcabilÄ Ã®n 2017, iar aceasta a fost susÈinutÄ nu doar de revenirea viguroasÄ a consumului, dar Èi de producÈia industrialÄ, agriculturÄ Èi servicii, sectoare unde BCR a crescut finanÈÄrile cÄtre companii mici Èi mijlocii, mult peste media pieÈei. BCR a susÈinut Èi va susÈine programul StartUP Nation, fiind convinÈi cÄ este important pentru România, pentru crearea mediului Èi culturii antreprenoriale în Èara noastrÄ.
Ãn 2018 ne aÈteptÄm ca economia sÄ aibÄ Ã®n continuare o ratÄ de creÈtere solidÄ - în jur de 5%, ca veniturile sÄ creascÄ moderat, iar Èomajul sÄ rÄmânÄ redus, însÄ vedem, în acelaÈi timp, Èi riscuri pe pieÈele financiare. De aceea, vom oferi clienÈilor noÈtri servicii financiare pe termen lung Èi protecÈia bugetelor personale. Astfel, vom continua pe drumul început de a prioritiza creditarea în moneda naÈionalÄ, cu dobânzi fixe Èi opÈiuni atractive de asigurare.
Nu în ultimul rând, BCR va continua sÄ investeascÄ Ã®n servicii Èi procese moderne facilitate digital, pentru a oferi clienÈilor accesibilitate Èi convenienÈÄ. InovaÈia tehnologicÄ Èi noile capabilitÄÈi schimbÄ modul în care serviciul bancar trebuie sÄ ajungÄ la clienÈii sÄi Èi la publicul larg, de aceea sunt încântat sÄ remarc faptul cÄ BCR Èi-a crescut semnificativ numÄrul de clienÈi activi digital.
Ãntregul sector bancar se va remarca printr-o bunÄ competiÈie Èi consolidare. Ãn acest context, rÄmâne deosebit de important ca funcÈionarea întregului sistem sÄ fie guvernatÄ de regulile pieÈei Èi competiÈiei libere, la fel cum este important ca sistemul bancar sÄ Ã®Èi înÈeleagÄ responsabilitatea faÈÄ de sÄnÄtatea financiarÄ a României.
BCR este determinatÄ sÄ se angajeze într-un dialog substanÈial Èi constructiv pentru a construi capacitatea Èi încrederea întregii ÈÄri de a capitaliza oportunitÄÈile sale majore de dezvoltare: infrastructurÄ, educaÈie, tehnologie, calitatea locuirii Èi a sistemului de sÄnÄtate.â
Repere comerciale Åi financiare în anul 2017
Banca ComercialÄ RomânÄ (BCR) a înregistrat în anul 2017 un rezultat operaÈional de 1.343,7 milioane LEI (294,1 milioane EUR) cu 3,5% mai mare decât în anul precedent, 1.297,7 milioane LEI (289,0 milioane EUR), datoritÄ veniturilor operaÈionale mai mari Èi a eficientizÄrii cheltuielilor. Banca a obÈinut astfel un profit net de 668,1 milioane LEI (146,2 milioane EUR), susÅ£inut de dezvoltarea afacerii Åi de îmbunÄtÄÅ£irea continuÄ a calitÄÅ£ii portofoliului.
Ãn 2017 BCR a acordat clienÅ£ilor retail Åi corporate credite noi în valoare totala de 8,1 miliarde LEI. Aceasta a condus la un avans al soldului creditelor nete acordate clienÈilor de 3,7% an pe an.
Ãn activitatea bancarÄ de retail, BCR a acordat credite noi în valoare totalÄ de 5,5 miliarde LEI, înregistrându-se vânzari solide de credite de consum Åi garantate - în special datoritÄ creditului de nevoi personale cu rate fixe âDiversâ, ale cÄrui vânzÄri au consemnat o creÈtere de 7% an pe an. Conform sondajelor noastre, cele mai multe dintre creditele de nevoi personale s-au îndreptat cÄtre renovarea locuinÈelor (56%), achiziÈia unei maÈini (14%) Èi cumpÄrare de mobilÄ (10%) â detalii complete în infograficul ataÈat.
Semnificativ este faptul cÄ, anul trecut, peste 10.000 de familii din România au ales sÄ-Èi achiziÈioneze o casÄ prin intermediul BCR, alegând fie programul âPrima CasÄâ, fie creditul ipotecar standard BCR âCasa Meaâ, ultimul înregistrând în trimestrul al patrulea o creÈtere a vânzÄrilor de peste 77%, în raport cu aceeaÈi perioadÄ a anului trecut.
Per total, aceste evoluÈii au condus la o creÈtere a portofoliului de credite nete retail al bÄncii de 5,1% an pe an.
BCR a marcat, de asemenea, în 2017 o serie de creÈteri susbtanÈiale în operaÈiunile electronice Èi digitale â 78% mai mulÈi clienÈi de Mobile Banking Èi 32% mai mulÈi clienÈi de internet Banking.
Pe segmentul de finanÅ£Äri corporate, BCR a acordat credite noi in valoare totala de 2,6 miliarde LEI (volume in bilanÈ). Se remarcÄ aici o creÈtere semnificativÄ, de 16,8%, a finanÈÄrilor pentru întreprinderilor mici Èi mijlocii (IMM), ca urmare a strategiei proactive de susÈinere a antreprenorilor locali. Ãn cadrul finanÈÄrilor de tip corporate, BCR se implicÄ Ã®n câteva sectoare-cheie pentru economia româneascÄ, precum industria auto, agriculturÄ, energie Èi logisticÄ. Co-finanÅ£area proiectelor care beneficiazÄ de fonduri europene a crescut în ultimul an, BCR deÅ£inând o cotÄ de piaÅ£Ä semnificativÄ Åi un portofoliu de peste 8,0 miliarde LEI co-finanÅ£Äri acordate.
Per total, aceste evoluÈii au condus la o creÈtere a portofoliului de credite nete corporate al bÄncii de 1,7% an pe an.
Veniturile nete din dobânzi au scÄzut cu 1,3 % la 1.764,2 milioane LEI (386,2 milioane EUR) de la 1.786,7 milioane LEI (397,9 milioane EUR) în 2016, considerând rezolvarea continuÄ a portofoliului de credite problematice Åi eforturile susÅ£inute de a avea preÅ£uri competitive în piaÅ£Ä.
Veniturile nete din comisioane au scÄzut cu 1,2% la 700,7 milioane LEI (153,4 milioane EUR) de la 708,9 milioane LEI (157,9 milioane EUR) în 2016, pe seama reducerii veniturilor din comisioane aplicate tranzacÅ£iilor bancare, parÅ£ial compensate de creÅterea veniturilor din comisioane pentru intermedierea vânzÄrilor de produse ale subsidiarelor.
Rezultatul net din tranzacţionare a crescut cu 12,8% la 354,7 milioane LEI (77,6 milioane EUR) de la 314,3 milioane LEI (70,0 milioane EUR) în 2016.
Venitul operaÅ£ional a crescut cu 0,7% la 2.887,9 milioane LEI (632,1 milioane EUR) de la 2.868,2 milioane LEI (638,8 milioane EUR) în 2016, datoritÄ unui mai bun rezultat net din tranzacÅ£ionare.
Cheltuielile administrative generale în 2017 au scÄzut cu 1,7% la 1.544,2 milioane LEI (338,0 milioane EUR), de la 1.570,5 milioane LEI (349,8 milioane EUR) în 2016.
Ca atare, raportul cost-venit s-a îmbunÄtÄÈit la 53,5% în 2017 faÅ£a de 54,8% în 2016.
Costurile de risc Åi calitatea activelor
Referitor la deprecierea activelor financiare care nu sunt mÄsurate la valoarea justÄ prin profit Åi pierdere, în anul 2017 s-a înregistrat o alocare scÄzutÄ de provizoane în valoare de 32,4 milioane LEI (7,1 milioane de euro), faÅ£Ä de o reluare netÄ de 280,0 milioane LEI (62,4 milioane EUR) în anul 2016, pe fondul unor evoluÈii fireÈti în ceea ce priveÈte provizionarea de risc.
Rata NPL2 de 8,1%, la 31 decembrie 2017, a fost semnificativ mai micÄ faÅ£Ä de 11,8% la 31 decembrie 2016, datoritÄ eforturilor depuse constant în ultimii ani pentru reducerea generalÄ a portofoliului de credite neperformante prin recuperÄri, vânzÄri de portofolii Åi scoateri în afara bilanÅ£ului. Rata de acoperire cu provizioane a NPL s-a situat la un nivel confortabil de 92,7%, respectiv 128,5% incluzând valoarea garanÅ£iilor.
Capitalizare Åi finanÅ£are
Rata de adecvare a capitalului conform standardelor locale (BCR Banca) în decembrie 2017 se afla la nivelul de 21,3%, semnificativ peste cerinÅ£ele obligatorii ale BÄncii NaÅ£ionale a României. De asemenea, Rata de adecvare a capitalului calculatÄ Ã®n conformitate cu standardele de raportare IFRS de 20,2% (Grup BCR), în decembrie 2017 aratÄ clar puternica adecvare a capitalului BCR Åi susÅ£inerea sa continuÄ de cÄtre Erste Group. Ãn acest sens, BCR se bucurÄ de una din cele mai solide poziÅ£ii de capital Åi finanÅ£are dintre bÄncile româneÅti.
BCR îÅi menÅ£ine în continuare rata de solvabilitate ridicatÄ, dovedind astfel capacitatea Åi angajamentul de susÅ£inere a creÅterii intermedierii financiare pentru persoane fizice Åi clienÅ£i corporate, consolidând Åi mai mult capacitatea de generare a veniturilor din activitÄÅ£ile de bazÄ.
Depozitele de la clienÅ£i au crescut cu 8,8% la 52.496,1 milioane LEI (11.268,9 milioane EUR) la 31 decembrie 2017 faÅ£Ä de 48.235,2 milioane LEI (10.626,8 milioane EUR) la 31 decembrie 2016, datoritÄ atât depozitelor retail, cât Åi celor corporate. Depozitele clienÅ£ilor rÄmân principala sursÄ de finanÅ£are a BCR, în timp ce banca beneficiazÄ de surse de finanÅ£are diversificate, incluzând compania mamÄ.
BCR se concentreazÄ pe creditarea în lei, reuÅind deja sÄ inverseze mixul de valute din portofoliul de credite în favoarea monedei locale Åi pentru a utiliza la maximum capacitatea puternicÄ de auto-finanÅ£are în lei.
***
BCR oferÄ gama completÄ de produse Åi servicii financiare prin intermediul unei reÅ£ele de 22 de centre de afaceri si 22 birouri mobile dedicate companiilor Åi 507 unitÄÅ£i retail localizate în majoritatea oraÅelor din întreaga Å£arÄ cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaÅ£a tranzacÅ£iilor bancare, clienÅ£ii BCR având la dispoziÅ£ie cea mai mare reÅ£ea naÅ£ionalÄ de ATM - peste 2.500 de bancomate/multifuncÈionale Åi POS â 17.800 de terminale pentru platÄ cu cardul la comercianÅ£i, precum Åi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking Åi E-commerce. Grupul BCR avea în decembrie 2017 un numÄr de 7.265 salariaÅ£i proprii.
***
Pentru mai multe informaÅ£ii, vÄ rugÄm contactaÅ£i biroul de presÄ la: comunicare@bcr.ro
Aceste informaţii sunt de asemenea disponibile pe website-ul nostru: www.bcr.ro
Pentru detalii suplimentare privind produsele Åi serviciile oferite de BCR, vÄ rugÄm contactaÅ£i InfoBCR la
Internet page: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro
Telverde: 0800.801.BCR (0800.801.227), fÄrÄ taxe din toate reÅ£elele naÅ£ionale
1Datele financiare declarate prezentate mai jos reprezintÄ rezultatele ne-auditate Åi consolidate ale Grupului Banca ComercialÄ RomânÄ Ã®n anul 2017. DacÄ nu se declarÄ altfel, rezultatele financiare pentru anul 2017 sunt comparate cu rezultatele financiare în anul 2016. De asemenea, dacÄ nu se declarÄ altfel, ratele de schimb valutar folosite pentru conversia cifrelor în EURO sunt cele furnizate de Banca CentralÄ EuropeanÄ. DeclaraÅ£ia de venit este convertitÄ folosind rata medie de schimb pentru anul 2017 de 4,5686 RON/EUR atunci când se referÄ la rezultatele în anul 2017 Åi folosind rata medie de schimb în anul 2016 de 4,4901 RON/EUR atunci când se referÄ la rezultatele în anul 2018. BilanÅ£urile la 31 decembrie 2017 Åi la 31 decembrie 2016 sunt convertite folosind ratele de schimb de închidere de la datele respective (4,6585 RON/EUR la 31 decembrie 2016 Åi respectiv 4,5390 RON/EUR la 31 decembrie 2016). Toate modificÄrile de procente se referÄ la cifrele în RON.
2Ãncepând cu Dec-14, datele trimestriale sunt raportate conform proiectului de definiÅ£ie EBA NPE.
Aspecte principale punctate de catre Sergiu Manea, CEO BCR
“Pentru a măsura performanța noastră în 2017, privesc mai întâi de toate la impactul pe care l-am generat în construcția de bunăstare și la modul în care am reușit să fim o bancă responsabilă. Îmi doresc să fi făcut mai mult și cred că putem face mult mai mult învățând de la clienții noștri despre ceea ce contează cu adevărat pentru ei.
Acestea fiind spuse, sunt recunoscător clienților și angajaților noștri pentru că au făcut posibile rezultatele noastre bune din anul 2017: creștere semnificativă a afacerilor noi și de calitate, expansiune a bilanțului BCR în sectoare cu impact ridicat social și economic, rezultate concrete ale programului nostru de educație financiară.
Economia a avut o dezvoltare remarcabilă în 2017, iar aceasta a fost susținută nu doar de revenirea viguroasă a consumului, dar și de producția industrială, agricultură și servicii, sectoare unde BCR a crescut finanțările către companii mici și mijlocii, mult peste media pieței. BCR a susținut și va susține programul StartUP Nation, fiind convinși că este important pentru România, pentru crearea mediului și culturii antreprenoriale în țara noastră.
În 2018 ne așteptăm ca economia să aibă în continuare o rată de creștere solidă - în jur de 5%, ca veniturile să crească moderat, iar șomajul să rămână redus, însă vedem, în același timp, și riscuri pe piețele financiare. De aceea, vom oferi clienților noștri servicii financiare pe termen lung și protecția bugetelor personale. Astfel, vom continua pe drumul început de a prioritiza creditarea în moneda națională, cu dobânzi fixe și opțiuni atractive de asigurare.
Nu în ultimul rând, BCR va continua să investească în servicii și procese moderne facilitate digital, pentru a oferi clienților accesibilitate și conveniență. Inovația tehnologică și noile capabilități schimbă modul în care serviciul bancar trebuie să ajungă la clienții săi și la publicul larg, de aceea sunt încântat să remarc faptul că BCR și-a crescut semnificativ numărul de clienți activi digital.
Întregul sector bancar se va remarca printr-o bună competiție și consolidare. În acest context, rămâne deosebit de important ca funcționarea întregului sistem să fie guvernată de regulile pieței și competiției libere, la fel cum este important ca sistemul bancar să își înțeleagă responsabilitatea față de sănătatea financiară a României.
BCR este determinată să se angajeze într-un dialog substanțial și constructiv pentru a construi capacitatea și încrederea întregii țări de a capitaliza oportunitățile sale majore de dezvoltare: infrastructură, educație, tehnologie, calitatea locuirii și a sistemului de sănătate.”
Repere comerciale şi financiare în anul 2017
Banca Comercială Română (BCR) a înregistrat în anul 2017 un rezultat operațional de 1.343,7 milioane LEI (294,1 milioane EUR) cu 3,5% mai mare decât în anul precedent, 1.297,7 milioane LEI (289,0 milioane EUR), datorită veniturilor operaționale mai mari și a eficientizării cheltuielilor. Banca a obținut astfel un profit net de 668,1 milioane LEI (146,2 milioane EUR), susţinut de dezvoltarea afacerii şi de îmbunătăţirea continuă a calităţii portofoliului.
În 2017 BCR a acordat clienţilor retail şi corporate credite noi în valoare totala de 8,1 miliarde LEI. Aceasta a condus la un avans al soldului creditelor nete acordate clienților de 3,7% an pe an.
În activitatea bancară de retail, BCR a acordat credite noi în valoare totală de 5,5 miliarde LEI, înregistrându-se vânzari solide de credite de consum şi garantate - în special datorită creditului de nevoi personale cu rate fixe „Divers”, ale cărui vânzări au consemnat o creștere de 7% an pe an. Conform sondajelor noastre, cele mai multe dintre creditele de nevoi personale s-au îndreptat către renovarea locuințelor (56%), achiziția unei mașini (14%) și cumpărare de mobilă (10%) – detalii complete în infograficul atașat.
Semnificativ este faptul că, anul trecut, peste 10.000 de familii din România au ales să-și achiziționeze o casă prin intermediul BCR, alegând fie programul „Prima Casă”, fie creditul ipotecar standard BCR “Casa Mea”, ultimul înregistrând în trimestrul al patrulea o creștere a vânzărilor de peste 77%, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut.
Per total, aceste evoluții au condus la o creștere a portofoliului de credite nete retail al băncii de 5,1% an pe an.
BCR a marcat, de asemenea, în 2017 o serie de creșteri susbtanțiale în operațiunile electronice și digitale – 78% mai mulți clienți de Mobile Banking și 32% mai mulți clienți de internet Banking.
Pe segmentul de finanţări corporate, BCR a acordat credite noi in valoare totala de 2,6 miliarde LEI (volume in bilanț). Se remarcă aici o creștere semnificativă, de 16,8%, a finanțărilor pentru întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), ca urmare a strategiei proactive de susținere a antreprenorilor locali. În cadrul finanțărilor de tip corporate, BCR se implică în câteva sectoare-cheie pentru economia românească, precum industria auto, agricultură, energie și logistică. Co-finanţarea proiectelor care beneficiază de fonduri europene a crescut în ultimul an, BCR deţinând o cotă de piaţă semnificativă şi un portofoliu de peste 8,0 miliarde LEI co-finanţări acordate.
Per total, aceste evoluții au condus la o creștere a portofoliului de credite nete corporate al băncii de 1,7% an pe an.
Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 1,3 % la 1.764,2 milioane LEI (386,2 milioane EUR) de la 1.786,7 milioane LEI (397,9 milioane EUR) în 2016, considerând rezolvarea continuă a portofoliului de credite problematice şi eforturile susţinute de a avea preţuri competitive în piaţă.
Veniturile nete din comisioane au scăzut cu 1,2% la 700,7 milioane LEI (153,4 milioane EUR) de la 708,9 milioane LEI (157,9 milioane EUR) în 2016, pe seama reducerii veniturilor din comisioane aplicate tranzacţiilor bancare, parţial compensate de creşterea veniturilor din comisioane pentru intermedierea vânzărilor de produse ale subsidiarelor.
Rezultatul net din tranzacţionare a crescut cu 12,8% la 354,7 milioane LEI (77,6 milioane EUR) de la 314,3 milioane LEI (70,0 milioane EUR) în 2016.
Venitul operaţional a crescut cu 0,7% la 2.887,9 milioane LEI (632,1 milioane EUR) de la 2.868,2 milioane LEI (638,8 milioane EUR) în 2016, datorită unui mai bun rezultat net din tranzacţionare.
Cheltuielile administrative generale în 2017 au scăzut cu 1,7% la 1.544,2 milioane LEI (338,0 milioane EUR), de la 1.570,5 milioane LEI (349,8 milioane EUR) în 2016.
Ca atare, raportul cost-venit s-a îmbunătățit la 53,5% în 2017 faţa de 54,8% în 2016.
Costurile de risc şi calitatea activelor
Referitor la deprecierea activelor financiare care nu sunt măsurate la valoarea justă prin profit şi pierdere, în anul 2017 s-a înregistrat o alocare scăzută de provizoane în valoare de 32,4 milioane LEI (7,1 milioane de euro), faţă de o reluare netă de 280,0 milioane LEI (62,4 milioane EUR) în anul 2016, pe fondul unor evoluții firești în ceea ce privește provizionarea de risc.
Rata NPL2 de 8,1%, la 31 decembrie 2017, a fost semnificativ mai mică faţă de 11,8% la 31 decembrie 2016, datorită eforturilor depuse constant în ultimii ani pentru reducerea generală a portofoliului de credite neperformante prin recuperări, vânzări de portofolii şi scoateri în afara bilanţului. Rata de acoperire cu provizioane a NPL s-a situat la un nivel confortabil de 92,7%, respectiv 128,5% incluzând valoarea garanţiilor.
Capitalizare şi finanţare
Rata de adecvare a capitalului conform standardelor locale (BCR Banca) în decembrie 2017 se afla la nivelul de 21,3%, semnificativ peste cerinţele obligatorii ale Băncii Naţionale a României. De asemenea, Rata de adecvare a capitalului calculată în conformitate cu standardele de raportare IFRS de 20,2% (Grup BCR), în decembrie 2017 arată clar puternica adecvare a capitalului BCR şi susţinerea sa continuă de către Erste Group. În acest sens, BCR se bucură de una din cele mai solide poziţii de capital şi finanţare dintre băncile româneşti.
BCR îşi menţine în continuare rata de solvabilitate ridicată, dovedind astfel capacitatea şi angajamentul de susţinere a creşterii intermedierii financiare pentru persoane fizice şi clienţi corporate, consolidând şi mai mult capacitatea de generare a veniturilor din activităţile de bază.
Depozitele de la clienţi au crescut cu 8,8% la 52.496,1 milioane LEI (11.268,9 milioane EUR) la 31 decembrie 2017 faţă de 48.235,2 milioane LEI (10.626,8 milioane EUR) la 31 decembrie 2016, datorită atât depozitelor retail, cât şi celor corporate. Depozitele clienţilor rămân principala sursă de finanţare a BCR, în timp ce banca beneficiază de surse de finanţare diversificate, incluzând compania mamă.
BCR se concentrează pe creditarea în lei, reuşind deja să inverseze mixul de valute din portofoliul de credite în favoarea monedei locale şi pentru a utiliza la maximum capacitatea puternică de auto-finanţare în lei.
***
BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 22 birouri mobile dedicate companiilor şi 507 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - peste 2.500 de bancomate/multifuncționale şi POS – 17.800 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce. Grupul BCR avea în decembrie 2017 un număr de 7.265 salariaţi proprii.
***
Pentru mai multe informaţii, vă rugăm contactaţi biroul de presă la: comunicare@bcr.ro
Aceste informaţii sunt de asemenea disponibile pe website-ul nostru: www.bcr.ro
Pentru detalii suplimentare privind produsele şi serviciile oferite de BCR, vă rugăm contactaţi InfoBCR la
Internet page: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro
Telverde: 0800.801.BCR (0800.801.227), fără taxe din toate reţelele naţionale
1Datele financiare declarate prezentate mai jos reprezintă rezultatele ne-auditate şi consolidate ale Grupului Banca Comercială Română în anul 2017. Dacă nu se declară altfel, rezultatele financiare pentru anul 2017 sunt comparate cu rezultatele financiare în anul 2016. De asemenea, dacă nu se declară altfel, ratele de schimb valutar folosite pentru conversia cifrelor în EURO sunt cele furnizate de Banca Centrală Europeană. Declaraţia de venit este convertită folosind rata medie de schimb pentru anul 2017 de 4,5686 RON/EUR atunci când se referă la rezultatele în anul 2017 şi folosind rata medie de schimb în anul 2016 de 4,4901 RON/EUR atunci când se referă la rezultatele în anul 2018. Bilanţurile la 31 decembrie 2017 şi la 31 decembrie 2016 sunt convertite folosind ratele de schimb de închidere de la datele respective (4,6585 RON/EUR la 31 decembrie 2016 şi respectiv 4,5390 RON/EUR la 31 decembrie 2016). Toate modificările de procente se referă la cifrele în RON.
2Începând cu Dec-14, datele trimestriale sunt raportate conform proiectului de definiţie EBA NPE.