- Studiul realizat de către Unlock Market Research la cererea BCR arată că doar un sfert dintre români se declară mulțumiți, în prezent, de situația lor financiară
- Cu toate acestea, doar 24% dintre români apelează la consultanță financiară specializată, jumătate dintre ei alegând să ceară sfaturi de la familie și prieteni
- Lipsa unui sfat specializat îi expune la vulnerabilitate și aceasta se simte în viața de zi cu zi: 71% au cumpărat lucruri de care nu aveau nevoie doar pentru că erau ieftine, 65% au cumpărat impulsiv fără o planificare financiară atentă
- Datele studiului stau la baza dezvoltării campaniei “Pentru o Românie inteligentă financiar”, prin care BCR încearcă să îi ajute pe români să-și gestioneze mai bine bugetul familiei, contribuind la dezvoltarea unui viitor inteligent financiar
- BCR a implementat în rețeaua de sucursale o platformă dezvoltată de laboratoarele sale digitale, care utilizează soluții avansate de analiză ce pot oferi cu adevărat perspectiva unor alegeri financiare inteligente
„O viață mai bună se poate atinge, în primul rând, prin educație. Nu putem să le oferim șansa unei vieți mai bune celor dragi de lângă noi, clienților noștri, decât dacă, mai întâi de toate, punem bazele inteligenței financiare. Este pasul esențial pe care trebuie să-l facem pentru a-i putea determina pe români să fie conștienți de importanta educației financiare. La 5 ani de “Școala de Bani”, un program prin care am oferit educație financiară pentru aproape 500.000 de oameni, suntem pregătiți să le spunem clienților cum pot face alegeri financiare inteligente și să creăm premisele unei schimbări în societate în ceea ce privește gestionarea banilor.
Credem că e timpul ca educația financiară să treacă din zona teoretică în cea practică. Din cărți în agențiile bancare, și de acolo în viața clienților noștri, mai ales în acest context dificil, generat de pandemie. Românii trebuie să știe concret cum să-și organizeze viața financiară, cum să-și planifice viitorul, când trebuie să acceseze un credit și, mai ales, când NU trebuie să ia un împrumut sau orice alt produs financiar-bancar, la ce resurse pot să apeleze și cu ce îi putem ajuta în atingerea unei vieți mai bune. Acesta este fundamentul campaniei BCR <<Pentru o Românie inteligentă financiar!>>”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.
BCR a implementat în rețeaua de sucursale o platformă dezvoltată de laboratoarele sale digitale, care utilizează soluții avansate de analiză ce pot oferi cu adevărat perspectiva unor alegeri financiare inteligente. Cu suportul acestei platforme și a pregătirii în educație financiară, experții BCR vor putea să ofere clienților informații și soluții concrete pentru o viață financiară mai bună. În același timp, pe website-ul BCR este implementat un calculator al regulei 50/30/20, care îi poate ajuta pe cei interesați să-și măsoare nivelul de echilibru financiar.
Studiul Unlock Market Research a fost realizat la cererea BCR în luna august 2021, pe un eșantion de 800 de persoane, reprezentativ la nivelul populației cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, din mediul urban. Cercetarea a scos în evidență și faptul că:
- Sănătatea (75%) și nevoile de bază, precum alimentația și utilitățile (73%) sunt categoriile pentru care românii își prioritizează cheltuielile și depun toate eforturile pentru a se asigura că sunt acoperite;
- Educația (30%) și petrecerea timpului liber (27%) reprezintă o prioritate secundară, în timp ce alte domenii, precum hobby-urile (16%), întâlnirile sociale (18%) și divertismentul (7%) sunt considerate mai puțin prioritare în ceea ce privește cheltuielile;
- 2 din 3 români au deja o sumă de bani deja economisită. 56% dintre cei care economisesc spun că o fac ocazional, iar 44% dintre cei care economisesc au ales să pună deoparte lunar o sumă fixă;
- Mai mult de jumătate dintre românii care economisesc bani nu folosesc un serviciu financiar dedicat economiilor;
- În ceea ce privește serviciile bancare pe care le utilizează, 67% dintre respondenți au un cont curent și un card de debit, 65% au deschis un cont curent și 61% utilizează internet banking;
- 40% au un card de credit și 28% au cel puțin un produs de economisire de tip depozit bancar;
- 66% dintre români admit că principalul motiv pentru a economisi bani este acela de a le oferi siguranța în caz de urgență. De asemenea, oamenii economisesc în scopuri specifice, între care cele mai frecvente sunt vacanțele (51%) sau cumpărarea unei proprietăți (26%);
- 75% dintre respondenți au ca sursă principală de venit salariul, 14% pensia, iar 20% spun că lucrează pe cont propriu. În același timp, 67% din totalul respondenților au declarat că au un venit constant, care nu suferă fluctuații;
Cu toate eforturile din ultimii ani, studiile arată că românii se află încă pe ultimul loc la educație financiară în Europa. De exemplu, ultimul studiu realizat de Banca Mondială la nivelul Uniunii Europene şi prezentat în cadrul celei de a doua ediţii a European Money Week din 2018 a plasat România pe ultimul loc din 127 de țări evaluate.
* *
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 370 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 11.400 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.
* *
BCR - Comunicare Corporativă
Cătălin Ioniță, e-mail:catalin.ionita@bcr.ro telefon: 0740.247.336
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro
Pentru detalii referitoare la produsele și serviciile BCR vă rugăm să folosiți următoarele modalități de contact
InfoBCR
Web: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro
Telefon: *2227, număr cu tarif normal apelabil din rețelele naționale fixe/mobile Telekom, Orange, Vodafone, RDS-RCS