• Banca Comercială Română a încheiat un parteneriat cu Asociația Națională a Surzilor din România, prin care facilitează serviciile și produsele bancare pentru persoanele cu deficiențe de auz, care cunosc limbajul mimico-gestual
  • Demersul BCR este realizat prin intermediul aplicației “Voci pentru mâini”, care realizează conexiuni directe video și audio între angajații BCR și interpreții care activează pe platformă

București, 30 septembrie 2021 – Banca Comercială Română a încheiat un parteneriat cu Asociația Națională a Surzilor din România, prin care facilitează serviciile și produsele bancare pentru persoanele cu deficiențe de auz prin utilizarea aplicației „Voci pentru Mâini”. BCR devine astfel prima instituție bancară din România care va putea deservi clienții care au deficiențe de auz și care cunosc limbajul mimico-gestual, conform nevoilor lor specifice.

„Ne bucurăm să putem veni în sprijinul clienților cu deficiențe de auz, conform nevoilor lor speciale. Suntem încântați de colaborarea și sprijinul pe care îl primim de la Asociația Națională a Surzilor din România, care s-a dovenit un partener dedicat promovării egalității, incluziunii și accesibilității serviciilor. Digitalizarea și educația rămân segmentele noastre de dezvoltare prioritare, însă și mai important pentru noi este să fim atenți la nevoile celor din jur. Digitalizarea intervine și de această dată și ne oferă o soluție utilă prin conexiunea cu interpreții care activează în cadrul aplicației Voci pentru Mâini. Mizăm pe respectarea drepturilor și tratamentul echitabil al fiecărui client și credem că accesibilizarea serviciilor bancare pentru persoanele surde sau cu deficiențe de auz este un pas firesc într-o societate care este preocupată de prevenirea sau limitarea unor situații de dificultate pentru anumite categorii de oameni”, a declarat Dana Dima, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking, Banca Comercială Română.

„Voci pentru Mâini este, poate, cel mai ambițios proiect al Asociației Naționale a Surzilor din România din ultimii ani și totodată, o soluție foarte eficientă pentru creșterea numărului de servicii de interpretare pe care le putem oferi, deoarece se poate interveni imediat iar riscul de indisponibilitate este astfel eliminat. În multe județe din România nu există decât un singur interpret de limbaj mimico-gestual autorizat sau, mai grav, nici măcar unul. Astfel, interpretarea la distanță devine chiar o necesitate. Suntem recunoscători și onorați să fim partenerii Băncii Comerciale Române în acest demers de creștere a nivelului de incluziune pentru beneficiarii noștri”, a declarat Elisabeta Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Surzilor din România.

Cum funcționează aplicația

Voci pentru Mâini” este o aplicație dezvoltată de către Asociația Națională a Surzilor din România și finanțată de Fundația Orange, fiind o soluție modernă de comunicare, care urmărește reducerea barierelor de distanțare dintre interpret și persoana cu deficiență de auz. Aplicația permite conexiuni video și audio, prin intermediul telefoanelor mobile cu sistem de operare Android și pune la dispoziție servicii de interpretare indiferent de locația interpretului. Tot ceea ce contează este ca persoana cu deficiență de auz să se afle, la momentul respectiv, lângă persoana cu care trebuie să comunice. Concret, angajații BCR se conectează la aplicație și trimit un apel care ajunge în același timp la toți interpreții disponibili pe platformă. Legătura cu interpretul este realizată la cerere și nu necesită echipamentul tehnic al clientului. Primul interpret care preia acest apel este pus în legătură directă audio-video cu angajatul BCR care se află lângă beneficiarul final, iar comunicarea poate avea loc. Toți interpreții care folosesc aplicația sunt autorizați conform legii.

Serviciul este disponibil persoanelor care se prezintă în unitățile BCR din întreaga țară, de luni până vineri, în intevalul 9:00 – 17:30, cu excepția sărbătorilor legale.

*  *

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 370 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 11.400 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce. 

BCR - Comunicare Corporativă

Cătălin Ioniță, e-mail:catalin.ionita@bcr.ro telefon: 0740.247.336

Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro

Pentru detalii referitoare la produsele și serviciile BCR vă rugăm să folosiți următoarele modalități de contact

InfoBCR

Web: www.bcr.ro

Email: contact.center@bcr.ro

Telefon: *2227, apelabil gratuit din toate reţelele naţionale