- Noua soluție a fost introdusă deja pe primele 70 de mijloace de transport ale RATBV
- Orice posesor de card bancar Mastercard sau Visa, cu facilitate contactless, indiferent de banca emitentă, va putea să-și achite călătoria în Brașov, fără niciun comision
- În ultimii patru ani, BCR a instalat, împreună cu Orange Business Services, sistemul de plată în cele mai mari 16 orașe din țară, inclusiv la metroul din București
Brașov, 19 octombrie 2022 – Soluția de plată contactless a călătoriilor direct în mijloacele de transport în comun, dezvoltată de Banca Comercială Română, împreună cu Orange Business Services, va fi implementată în perioada imediat următoare pe toate mijloacele de transport în comun ale Societății de Transport RATBV S.A. Într-o primă fază, aceasta a fost introdusă deja pe 70 de mașini, acoperind toate linile metropolitane.
Sistemul permite ca la validatoarele instalate în mijloacele de transport să poată fi efectuate plăți cu cardul bancar sau telefonul, ceasul sau brățara inteligentă, dacă sunt dotate cu tehnologia NFC. Călătorul va selecta și confirma ruta pe care dorește să meargă, iar după efectuarea plății, validatorul va emite un mesaj vizual și acustic prin care este confirmată achitarea călătoriei. Plata nu este comisionată, iar prețul biletului este cel perceput, în mod normal, de RATBV.
Brașov, 19 octombrie 2022 – Soluția de plată contactless a călătoriilor direct în mijloacele de transport în comun, dezvoltată de Banca Comercială Română, împreună cu Orange Business Services, va fi implementată în perioada imediat următoare pe toate mijloacele de transport în comun ale Societății de Transport RATBV S.A. Într-o primă fază, aceasta a fost introdusă deja pe 70 de mașini, acoperind toate linile metropolitane.
Sistemul permite ca la validatoarele instalate în mijloacele de transport să poată fi efectuate plăți cu cardul bancar sau telefonul, ceasul sau brățara inteligentă, dacă sunt dotate cu tehnologia NFC. Călătorul va selecta și confirma ruta pe care dorește să meargă, iar după efectuarea plății, validatorul va emite un mesaj vizual și acustic prin care este confirmată achitarea călătoriei. Plata nu este comisionată, iar prețul biletului este cel perceput, în mod normal, de RATBV.
„Mă bucur că brașovenii și turiștii din Brașov vor beneficia de un sistem modern de plată a călătoriei cu cardul direct în mijloacele de transport. Alături de modernizarea flotei de mașini, este deosebit de important pentru noi să le putem oferi o soluție de plată viabilă, care să acopere nevoile de mobilitate în creștere și în schimbare ale călătorilor noștri. Facilitatea va fi extinsă, în scurt timp, pe toată flota de mașini a societății”, a declarat Marian Geman, Directorul General RATBV S.A.
„Este o soluție unică în România din punctul de vedere al funcționalităților și al integrării financiar-bancare, fiind construită și consolidată împreună cu partenerii noștri de la Orange Business Services, Mastercard și Visa. A fost adoptată rapid de călători, oriunde a fost instalată, bifând peste 72 de milioane de tranzacții în 4 ani. Digitalizarea comunităților rămâne unul dintre obiectivele strategice ale BCR, prin programul integrat Smart City”, a precizat Ciprian Nicolae, Șef Departament Acceptare Carduri, BCR.
"Avem o viziune comună cu BCR privind transformarea oraşelor prin digitalizare, astfel am devenit partenerul tehnologic în acest demers. Orange Business Services a integrat o soluție complexă de conectivitate şi echipamente de plată, astfel încât braşovenii ori turiştii să aibă o experiență simplă de achitare a călătoriilor în transportul public. Alături de BCR am adus plățile digitale în mijloacele de transport în comun în 16 oraşe ajutând administrațiile publice să facă un pas înainte în strategiile lor de smart city", a declarat Tiberius Popa, Director soluții ICT și clienți corporate, Orange Romania Communications.
Sistemul introdus de BCR are la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.
Alături de Brașov, BCR a mai introdus acest sistem modern de plată în cele mai mari 16 orașe din țară: București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Sibiu, Oradea, Buzău, Reșița, Ploiești, Pitești, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighișoara, Craiova, Botoșani și Arad. De asemenea, BCR a pus în funcțiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate stațiile de metrou din București care permite plata cu orice card bancar contactless la toate porțile de acces.
* *
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 321 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 11.300 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.
* *
BCR - Comunicare Corporativă
Cătălin Ioniță, e-mail:catalin.ionita@bcr.ro telefon: 0740.247.336
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro
Pentru detalii referitoare la produsele și serviciile BCR vă rugăm să folosiți următoarele modalități de contact
InfoBCR
Web: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro
Telefon: *2227, număr cu tarif normal apelabil din rețelele naționale fixe/mobile Telekom, Orange, Vodafone, RDS-RCS