Căutam 50 de tineri care vor să ne fie colegi în vacanța de vară!
În Summer Job vei învăţa din practică noţiuni de educaţie financiar-bancară, vei câştiga primii bani de buzunar şi vei învăţa cum să îi administrezi responsabil.
Programul se desfăşoară la nivelul întregii ţări, în lunile iulie şi august, timp în care ai posibilitatea să lucrezi în sucursalele BCR sau în centrală. Pentru înscriere trebuie să ne trimiți pe summerjob@bcr.ro CV-ul tău și o scrisoare de intenție prin care să ne spui de ce îți dorești să fim colegi în vacanța de vară.
Criteriile de evaluare sunt: originalitatea, aptitudinile aplicanţilor, activităţile extracuriculare care le-au dezvoltat skill-uri deosebite şi exprimarea corectă în limba română.
Perioada de inscriere: 27 mai-7 iunie.
Te poti inscrie in Summer Job doar daca ai peste 16 ani impliniti pana la data de 30 iunie 2019.
Te asteptam cu drag in echipa noastra!
Summer Job în BCR este o competiţie de educaţie financiară, adresată elevilor de peste 16 ani şi totodată, primul proiect de internship plătit adresat elevilor de liceu din România. Scopul său este să ofere elevilor prima experienţă de lucru într-o companie să îi înveţe noţiuni de educaţie financiar bancară, prin practică, cu sprijinul unor mentori din BCR.
Cauza socială:
În România, elevii de liceu, prin programa scolară clasică, nu sunt suficient de expusi la situaţii şi informatii care sa ii ajute să îşi gestioneze mai bine bugetul.O serie de studii recente dezvaluie o dublă carenţă în privinţa gradului de alfabetizare financiară a românilor: atât lipsa educaţiei în gestionarea bugetului personal, cât şi deficiente în înţelegerea serviciilor bancare. Fenomenul este susţinut şi chiar generat de contextul în care sistemul formal de învăţământ din România oferă oportunităţi limitate de educaţie financiară în şcoli, licee sau universităţi.
În plus, elevii nu au acces la programe care să le ofere experienţe reale de muncă şi, astfel, să îi ajute să îşi descopere afinităţi cu diverse domenii, înainte de a-şi alege o facultate. În acest sens, statul roman, prin Agenţia Naţională de Ocupare a Muncii, încurajează companiile sa angajeze tineri, oferind o compensatie egală cu 50% din salariul minim brut pentru fiecare elev sau student angajat pe perioada vacanţei. În cazul acestui program, această compensaţie nu acoperă cheltuielile cu programul, dar a reprezentat o modalitate de eficientizare a bugetului.
Urmărind componenta de educaţie financiară a politicii de implicare în comunitate a BCR, proiectul Summer Job în BCR răspunde unor nevoi reale ale tinerilor – educaţia financiară şi dezvoltarea profesională. În acest moment, este singurul program de internship plătit adresat elevilor de liceu din România.
În Summer Job vei învăţa din practică noţiuni de educaţie financiar-bancară, vei câştiga primii bani de buzunar şi vei învăţa cum să îi administrezi responsabil.
Dacă ești elev de liceu şi ai peste 16 ani, așteptăm şi în acest an aplicația ta!
Ce trebuie să faci pentru a te înscrie?
Pentru a te înscrie, trebuie să urmezi doi pași simpli care te vor ajuta să acumulezi cunoștințe de educație financiară și te vor provoca să te prezinți într-un mod creativ:
1. Accesează platforma noastră de cursuri online Laboratorul de Cariere (https://laboratoruldecariere.ro/ ) în perioada 15 mai - 29 mai 2017 pentru a parcurge modulul Inteligența financiară pe înțelesul tuturor. Vei învăța cum să-ți calculezi bugetul personal, cum să-ți setezi obiective financiare și vei putea trece în etapa următoare a competiției Summer Job. Atenție, pentru a finaliza modulul trebuie să-ți faci cont pe platformă și să accesezi toate videoclipurile, quiz-urile și materialele existente. După finalizarea modulului, te vei califica în etapa a doua de selecție care se va derula în perioada 29 mai-15 iunie 2017.
2. Realizează o lucrare în limba română cu tema "Cine sunt eu?” și spune-ne într-un mod cât mai onest, creativ și original care sunt abilitățile, calitățile sau talentele care te recomandă să faci parte din echipa celei mai mari bănci din România. Nu uita să ne spui de ce eşti potrivit pentru acest job! Poți scrie un eseu, poți face o prezentare, un film sau un videoclip sau o înregistrare audio. De fapt, poți folosi aproape orice mijloc de exprimare.
Trimite lucrarea Cine sunt eu? pana pe 15 iunie 2017, pe adresa summerjob@bcr.ro.
Atenție! Materialul nu poate depăși 5MB.
Jurizarea şi alegerea câştigătorilor
(15 – 28 iunie)
Lucrările vor fi evaluate de un juriu format din angajați BCR din cadrul Direcţiilor Comunicare, Marketing, Managementul Segmentelor Retail (Echipa Segment Tineri) şi Resurse Umane.
Juriul va acorda pentru fiecare participant note de la 1 la 5 (în care 1 este cea mai mică notă, iar 5 cea mai mare) la fiecare din următoarele criterii: Originalitate şi Creativitate; Respectarea şi Înţelegerea Temei; Corectitudinea Argumentării. Pentru o jurizare corectă şi obiectivă, membrii juriului vor face evaluarea fără să cunoască numele autorilor.
Primii 50 clasaţi vor câştiga un job pe timpul verii la BCR, în oraşul în care locuiesc. Castigatorii vor fi contactati in perioada 26-28 iunie 2017.
Internship-ul în BCR (15 iulie - 31 august) presupune:
- 4 ore pe zi, 5 zile pe săptămână;
- taskuri săptămânale pe teme de educaţie financiar bancară, iar cele mai bune vor fi premiate;
- fiecare elev va avea un mentor care îl va ghida pe parcursul internship-ului şi îl va sprijini în rezolvarea sarcinilor săptămânale.
De ce să participi?
- vei avea prima experienţa de muncă. Pe timpul verii, vei avea adresă de email, contract de muncă, obiective şi taskuri săptămânale;
- vei învăţa din practică noţiuni de educaţie financiar bancară;
- îți vei câştiga singur(ă) banii de buzunar şi vei învăţa cum să îi administrezi;
- vei vedea cum e sa lucrezi într-o bancă;
- îți vei face prieteni noi.
Mai ai întrebări? Scrie-ne la summerjob@bcr.ro.
Mult succes! :)
În Summer Job vei învăţa din practică noţiuni de educaţie financiar-bancară, vei câştiga primii bani de buzunar şi vei învăţa cum să îi administrezi responsabil.
Dacă ești elev de liceu şi ai peste 16 ani, așteptăm şi în acest an aplicația ta!
Cum te înscrii?
- Intră în cea mai mare comunitate de profesioniști și creează-ţi un profil de LinkedIn – adaugă acolo proiectele extrașcolare, reușitele cu care te mândrești și abilitățile tale. În plus, roagă-ți colegii și profesorii să te recomande.
- Realizează o lucrare în limba română cu tema "Cine sunt eu?” și spune-ne într-un mod cât mai onest, creativ și original care sunt abilitățile, calitățile sau talentele care te recomandă să faci parte din echipa celei mai mari bănci din România. Nu uita sa ne spui de ce esti potrivit pentru acest job! Poți scrie un eseu, poți face o prezentare, un film sau un videoclip (YouTube) sau o înregistrare audio. De fapt, poți folosi aproape orice mijloc de exprimare.
- Completează formularul online, până pe 15 iunie 2016.
sau trimite-ne link-ul catre profilul tău de LinkedIn şi lucrarea „Cine sunt eu?” până pe 15 iunie 2016 la adresa summerjob@bcr.ro.
Atenție! Materialul nu poate depăși 5MB.
Jurizarea şi alegerea câştigătorilor
(15 – 24 iunie)
Lucrările vor fi evaluate de un juriu format din angajați BCR din cadrul Direcţiilor Comunicare, Marketing, Managementul Segmentelor Retail (Echipa Segment Tineri) şi Resurse Umane.
Juriul va acorda pentru fiecare participant note de la 1 la 5 (în care 1 este cea mai mica notă, iar 5 cea mai mare) la fiecare din următoarele criterii: Originalitate şi Creativitate; Respectarea şi Înţelegerea Temei; Corectitudinea Argumentării. Pentru o jurizare corectă şi obiectivă, membrii juriului vor face evaluarea fără să cunoască numele autorilor.
Primii 10 clasaţi vor câştiga un job pe timpul verii la BCR, în oraşul în care locuiesc.
Internship-ul în BCR (15 iulie - 31 august) presupune:
- 4 ore pe zi, 5 zile pe săptămână;
- taskuri săptămânale pe teme de educaţie financiar bancară, iar cele mai bune vor fi premiate;
- fiecare elev va avea un mentor care îl va ghida pe timpul celor 2 luni şi îl va sprijini în rezolvarea taskurilor săptămânale.
De ce să participi?
- vei avea prima experienţa de muncă. Pe timpul verii, vei avea adresă de email, contract de muncă, obiective şi taskuri săptămânale;
- vei învăţa din practică noţiuni de educaţie financiar bancară;
- îți vei câştiga singur(ă) banii de buzunar şi vei învăţa cum să îi administrezi;
- vei vedea cum e sa lucrezi într-o bancă;
- îți vei face prieteni noi.
Mai ai întrebări? Scrie-ne la summerjob@bcr.ro.
Mult succes! :)
In Summer Job la BCR, vei învăţa din practică noţiuni de educaţie financiar-bancară, vei câştiga primii bani de buzunar şi vei învăţa cum să îi administrezi responsabil.
Dacă ești elev de liceu şi ai peste 16 ani, așteptăm şi în acest an aplicația ta!
Ce trebuie să faci pentru a te înscrie?
Pentru a te înscrie, sunt doi paşi :
- Intră în cea mai mare comunitate de profesioniști și fă-ţi un profil de LinkedIn – adaugă acolo proiectele extrașcolare, reușitele cu care te mândrești și abilitățile tale. În plus, roagă-ți colegii și profesorii să te recomande.
- Realizează o lucrare în limba română cu tema "Despre mine” și spune-ne într-un mod cât mai onest, creativ și original care sunt abilitățile, calitățile sau talentele care te recomandă să faci parte din echipa celei mai mari bănci din România. Nu uita sa ne spui de ce esti potrivit pentru acest job! Poți scrie un eseu, poți face o prezentare, un film sau un videoclip sau o înregistrare audio. De fapt, poți folosi aproape orice mijloc de exprimare.
Atenție! Materialul nu poate depăși 5MB.
Trimite linkul catre profilul tău de LinkedIn şi lucrarea This is me până pe 25 iunie 2015, pe adresa summerjob@bcr.ro.
Jurizarea şi alegerea câştigătorilor (25 – 30 iunie)
Lucrările vor fi evaluate de un juriu format din angajați BCR din cadrul Direcţiilor Comunicare, Marketing, Managementul Segmentelor Retail (Echipa Segment Tineri) şi Resurse Umane.
Juriul va acorda pentru fiecare participant note de la 1 la 5 (în care 1 este cea mai mica notă, iar 5 cea mai mare) la fiecare din următoarele criterii: Originalitate şi Creativitate; Respectarea şi Înţelegerea Temei; Corectitudinea Argumentării. Pentru o jurizare corectă şi obiectivă, membrii juriului vor face evaluarea fără să cunoască numele autorilor.
Primii 10 clasaţi vor câştiga un job pe timpul verii la BCR, în oraşul în care locuiesc.
Internship-ul în BCR (13 iulie –28 august) presupune:
- 4 ore pe zi, 5 zile pe săptămână;
- taskuri săptămânale pe teme de educaţie financiar bancară, iar cele mai bune vor fi premiate;
- fiecare elev va avea un mentor care îl va ghida pe timpul celor 2 luni şi îl va sprijini în rezolvarea taskurilor săptămânale.
De ce să participi?
- vei avea prima experienţa de muncă. Pe timpul verii, vei avea adresă de email, contract de muncă, obiective şi taskuri săptămânale;
- vei învăţa din practică noţiuni de educaţie financiar bancară;
- îți vei câştiga singur(ă) banii de buzunar şi vei învăţa cum să îi administrezi;
- vei vedea cum e sa lucrezi într-o bancă;
- îți vei face prieteni noi.
Mai ai întrebări? Scrie-ne la summerjob@bcr.ro.
Mult succes! :)
Bancheri pe timpul verii
In urma jurizării, 60 de elevi au câștigat un job de vară în BCR. Prin intermediul acestui internship, elevii au avut parte de prima lor experiență de muncă și au câștigat primii lor bani de buzunar. Noii bancheri au avut un program de patru ore pe zi, cinci zile pe săptămână.
Pe parcursul celor 2 luni petrecute în bancă, fiecare elev a fost îndrumat de un mentor care a avut rolul de a facilita integrarea noului angajat în colectivul sucursalei. Pe lângă sarcinile pe care le-au primit de la mentori, elevii au mai avut de rezolvat task-uri săptămânale. Acestea au avut rolul de a-i ajuta să învețe lucruri noi, să le stimuleze creativitatea și să îi ajute să înțeleagă cat mai bine activitatea desfășurată în cadrul unei bănci.
Printre temele săptămânale se numără și realizarea unei campanii de marketing, identificarea metodelor de promovare pentru ediția precedenta a Summer Job (2013), să găsească metode prin care activitățile desfășurate în bancă să devină mai amuzante. In fiecare săptămână cele mai bune lucrări au fost premiate.
Unul dintre taskurile finale ale participanţilor a constat într-o cercetare realizată în rândul prietenilor (aproximativ 500 de respondenţi) în baza unor chestionare furnizate de echipa de proiect. Rezultatele cercetării au arătat că mai mult de jumătate din adolescenți își doresc sa se angajeze înainte de finalizare studiilor. Similar anului 2013 şi în 2014 tinerii au fost axaţi mai mult pe cumpărăturile online şi pe ieşirile cu prietenii. Atunci când vine vorba de economisire, cea mai mare parte dintre aceștia (53,97%) ar economisi pentru excursii, 34,69% pentru haine și 26,53 % pentru gadgeturi. Peste jumătate dintre tineri fac cumpărături online deoarece consideră acest mod de plata eficient pentru ca economisesc timp și au la dispoziție o mare varietate de produse din care pot alege.
Testimonialele participantilor
"BCR Summer Job 2014: colaborare, determinare, responsabilitate, competiţie, experienţă… iar lista ar putea continua. Mă simt norocoasă fiindcă am avut şansa de a participa la acest internship pe parcursul căruia am avut multe de câştigat. Spre deosebire de prima zi, în care totul îmi era necunoscut, acum plec dintr-un loc în care am învăţat lucruri practice şi am interacţionat cu tot ceea ce reprezintă mediul bancar.
Mai mult decât toată experienţa pe care am acumulat-o (acum ştiu cum trebuie să se comporte un meeting greeter cu clienţii sau în ce constă o campanie de marketing şi de promovare), sunt recunoscătoare pentru faptul că am avut ocazia de a îmi petrece vara alături de nişte persoane extraordinare, profesionişti în meseria pe care o practică, care nu au ezitat în niciun moment în a mă ajuta. Totodată, ţin să îi mulţumesc mentorului meu, dnul Vasile Lăzărescu, cel care m-a îndrumat şi sfătuit pe tot parcursul internship-ului.
Consider că am făcut cea mai bună alegere atunci când am decis să îmi petrec vacanţa de vară la BCR! La rândul meu, voi încuraja alţi prieteni şi colegi să aplice la ediţiile ce urmează, fiindcă este o experienţă UNICĂ."
Georgiana Bîrjovanu - Referent Bancar
“Să fac parte din echipa Summer Job 2014 a fost o deosebită onoare, am învățat lucruri noi care cu siguranță o să mă ajute în viitor. Colegii s-au comportat exemplar cu mine, au fost răbdători, calzi si nu m-au tratat nicio clipa ca pe un copil, ceea ce m-a bucurat foarte mult. Sunt mandră că am avut ocazia sa descopăr banca din interiorul acesteia, unde toate lucrurile pe care înainte le consideram banale sau puțin exagerate au devenit clare din punctul meu de vedere. Am ajuns sa apreciez enorm toata munca pe care o depun colegii mei din cadrul BCR, acum ca m-am familiarizat într-o oarecare măsură cu mediul acesta. Deși nu am precizat pana acum, si ceilalți summer job-isti au avut un rol important în acomodarea mea, am ras împreună, ne-am ajutat reciproc și pot spune că m-am ales cu câteva prietenii care sper să dureze. MULTUMESC!”
Ana Raluca Galatan - Referent Bancar
“A fost o reală plăcere să particip la acest internship oferit de către BCR și sunt convinsă că am profitat de o oportunitate unică si absolut inedită. Acest program a semnificat pentru mine mai mult decât un job de vară. A reprezentat cu adevărat un început benefic și înfloritor pentru cariera de succes la care aspir de foarte mult timp si pe care cred cu tărie ca o voi clădi mai ușor datorită acestei experiențe.
Toate task-urile pe care le-am avut de realizat au fost utile si tot ceea ce am avut de îndeplinit pe parcursul acestei “ misiuni de bancher” m-a responsabilizat și m-a determinat să îmi înfrunt viața !
Recomand tuturor acest internship pentru liceeni si mă bucur că în final pot afirma cu încredere acest lucru!”
Ana-Maria Lupu - Referent bancar
Ediţia 2012 a proiectului a demarat cu o aplicaţie pentru Facebook sub forma unui test de verificare a cunoştinţelor financiare. Scopul a fost ca toţi cei care vor să se înscrie în competiţie să câştige un minim de cunoştinţe financiar-bancare.
În total, 3500 de pliceeni au completta testul de educaţie financiară pe Facebook. Cei care au răspuns corect la cel putin 7 întrebari din cele 10 au fost invitaţi să participe în cea de-a doua etapă a selecţiei pentru a obţine un internship în BCR. Pentru aceasta etapă, elevii au avut de realizat o prezentare cu tema Banca Viitorului - peste 350 de aplicaţii au fost trimise în această etapă.
Jurizarea lucrărilor
Lucrările pe tema Banca Viitorului au fost evaluate de un juriu format din voluntari BCR. Aceştia au acordat pentru fiecare participant note de la 1 la 5 urmărind criteriile Originalitate si Creativitate; Respectarea si Înţelegerea Temei; Corectitudinea Argumentării. Nota finală a constat în media între nota de la Testul de Educaţie Financiară şi nota de la lucrarea pe tema Banca Viitorului.
Banca viitorului în viziunea tinerilor
Cei aproape 350 de candidaţi au realizat portrete-robot ale băncii viitorului astfel că, în 2062, în viziunea tinerilor, instituţiile bancare vor fi:
- orientate spre socializare, cu un accent mai mare asupra comunicării dintre consultanţii financiari şi clienti;
- digitalizate, cu sucursale virtuale, portaluri online, bani electronici, oferte dezvoltate în tehnologia 3D;
- securizate prin criptare moleculară sau act de identitate cu cip;
- ecologizate, dotate cu panouri solare, sonde geotermale, imprimante care reciclează hârtia;
- implicate în educaţia tinerilor, prin programe de internship, mentorship, training, tabere.
Job pe timpul verii la bancă
În urma jurizării prezentărilor, 60 de elevi din 30 de oraşe ale ţării au caştigat statutul de angajaţi ai sucursalelor BCR pentru două luni. Patru ore pe zi, cinci zile pe săptămâna, aceştia au avut parte de prima experienţă de muncă şi şi-au câştigat primii bani de buzunar. Am încercat să doborâm mitul stagiilor de practică în care internii nu sunt implicaţi în activităţile angajaţilor, aşa că le-am pregătit o serie de taskuri săptămânale, menite atât să ii înveţe lucruri noi, să le valorifice creativitatea şi originalitatea şi să ne ajute la îmbunătăţire calităţii serviciilor băncii. Le-am cerut să aducă metode inovative de comunicare produselor pentru tineri, să realizeze cercetări în rândul colegilor pe tema produselor bancare şi să vină cu idei prin care bankingul poate deveni distractiv.
Săptămânal, cele mai bune proiecte au fost premiate. De exemplu, echipa care a realizat cea mai bună campanie de marketing pentru promovarea produsului BCR Junior Club, de la concept, slogan până la conceperea materialelor de promovare a fost premiată cu participarea în tabăra de aventura şi educaţie financiară VIAŢA în staţiunea Straja, judeţul Hunedoara.
Rezultatele ediţiei 2012
- 42.175 vizualizări ale aplicaţiei de concurs;
- Aplicaţia de concurs a primit premiul pentru Cea mai bună aplicaţie pe Facebook in cadrul Webstock 2012 şi a adus 15,000 de fani noi pe pagina BCR;
- peste 3500 de participanţi în prima etapă a competiţiei;
- 3105 elevi au obţinut peste nota 7 la testul de evaluare a cunoştintelor financiare;
- 350 de elevi au trimis proiecte pe tema Banca Viitorului;
- 60 de elevi au obţinut internship-uri plătite în cadrul sucursalelor BCR din ţară;
- 60 de voluntari BCR implicaţi în programul de mentorship al practicanţilor au investit 6000 ore de voluntariat;
- peste 100 de insight-uri si idei oferite de elevi în cadrul taskurilor săptămânale.
De asemenea, Summer Job în BCR 2012 a fost premiat cu Silver Award for Excellence la categoria Responsabilitate socială şi dialog cu grupurile cointeresate din cadrul Romanian PR Awards.
Testimoniale ale participanţilor
„Prima zi în BCR a fost o zi specială din toate punctele de vedere. De când am intrat pe uşă am fost primit cu căldura de către mentorul meu. Mi-a prezentat sediul, colegii si biroul în care voi lucra două luni.
Un lucru surprinzător pentru mine a fost că am luat parte la o şedinţă de vânzări alături de echipă si am aflat că am încheiat Q2 cu rezultate foarte bune si, de asemenea, s-au discutat aspecte generale privind ţintele pentru Q3 precum si strategii si tehnici adecvate.” (Mircea Dan Ştefan, practicant în Sucursala BCR Hipodrom, Sibiu).
“Când am primit e-mailul în care eram informat ca Agenția Pitesti va fi implicată in proiectul Summer Job eram cu gândul la profitabilitate, obiective, Matrix, coaching, apoi am zis: „lasă că îl pun să facă arhiva…” și m-am liniștit. Peste week-end m-am gândit să-i citesc proiectul cu care a câștigat și iar am fost răutacios: „generația copy-paste, cine știe de unde s-a inspirat și le-a aruncat într-un pdf…”. La final pot spune că experiența Summer Job a fost una cu totul specială în primul rând datorită lui Robert Preoteasa, aparent un copil dar în realitate un om minunat de la care avem cu siguranță noi toți ceva de învățat. În același timp mă bucur că există în generația nouă astfel de personalități creative și într-un fel m-am mai liniștit că băiatul meu, care acum are doar 6 ani, nu va avea un viitor cenușiu atâta timp cât mai sunt astfel de oameni aici, în România.” (Răzvan Cătălin Cheşu, Voluntar BCR în Agenţia Piteşti)
În prima etapă, în perioada 11.04.2011-11.05.2011, pe pagina oficială de Facebook a BCR s-a desfăşurat un concurs în cadrul căruia participanţii trebuia să răspundă la întrebările pe temă de educaţie financiară, postate o dată la două zile. Una dintre întrebările concursului a fost “Ce înseamnă pentru tine cheltuiala responsabilă a banilor?”. Pentru fiecare dintre cele zece întrebări, juriul a desemnat câte un câştigător, premiat cu un E-book reader Kindle.
A doua etapă a concursului a presupus redactarea unei lucrări pe tema “Portofel vs Card: Cum îţi convingi colegii să-şi primească alocaţia pe card”. Elevii se puteau înscrie cu idei de promovare sau cu execuţii de afişe, spoturi audio sau video. Juriul, format dintr-o echipă comună BCR- Junior Achievement România, a evaluat lucrările în funcţie originalitate, respectarea temei şi corectitudinea argumentării.
În final, au fost desemnaţi 50 de câştigători, premiaţi cu un internship plătit de patru ore pe zi, timp de două luni în unităţile BCR din Bucureşti şi alte 32 de localităţi, în perioada 1 iulie - 31 august 2011.
Pe parcursul experienţei în BCR, fiecare elev din proiect a fost îndrumat de un mentor. Astfel, s-a urmărit şi implicarea angajaţilor ca voluntari în proiecte de educaţie financiară. Cu ajutorul mentorilor, elevii au avut de rezolvat o serie de taskuri săptămânale, menite atât să îi înveţe lucruri noi, cât şi să le valorifice creativitatea şi originalitatea. Printre taskurile primite de elevi au fost propunerea unor metode inovative de comunicare a produselor pentru tineri sau realizarea unei cercetări în rândul colegilor pe tema produselor bancare.
Cercetare pe tema educaţiei financiare în rândul tinerilor
Unul dintre taskurile finale ale participanţilor a constat într-o cercetare realizată în rândul prietenilor (350 de respondenţi) în baza unor chestionare furnizate de echipa de proiect. Rezultatele cercetării au arătat că mai mult de 50% dintre adolescenţi şi-au indicat „mama“ ca model de administrare a banilor, motivând planificarea riguroasă a cheltuielilor, alocarea cu prudenţă a resurselor financiare şi preocuparea pentru economisire.
Pe locurile următoare s-au plasat ceilalţi membri ai familiei, “tatăl” şi “bunicii”, respectaţi în special pentru că “dintr-o pensie mică reuşesc să se întreţină şi să pună un ban deoparte pentru zile negre”. Studiul a mai arătat că aproape două treimi (65%) dintre liceeni îşi doresc un curs de educaţie financiară la liceu, ţinut de un profesor specializat, iar dacă acesta nu există, 33% ar vrea să înveţe de la un bancher, iar 12% de la un om bogat din comunitate. Dintre cele mai importante concluzii ale studiului se desprinde şi faptul că, deşi peste 90% dintre liceeni afirmă că primesc bani de la părinţi, peste 80% dintre ei hotărăsc singuri modul în care îi cheltuiesc.
Rezultatele Summer Job în BCR, 2011
- peste 40.000 de studenţi atinşi;
- 2.000 de răspunsuri în cadrul competiţiei pe Facebook;
- 350 de elevi înscrişi in cursa pentru un Summer Job s-au familiarizat cu avantajele oferite de un card bancar. 70% ne-au spus ca îşi vor deschide un cont bancar;
- 50 de elevi selectaţi pentru a lucra o vara în BCR;
- 50 de mentori (6.000 de ore de voluntariat);
- Peste 100 de insight-uri şi idei oferite de elevi ţn cadrul taskurilor săptămânale;
- Creştere spectaculoasă pe Facebook: numărul fanilor BCR a crescut de peste 10 ori în perioada campaniei, de la 500 la 6000;
- 72 de apariţii, toate pe un ton pozitiv, în presa scrisă şi online, locală şi naţională;
În urma unui sondaj realizat după finalizarea proiectului, mentorii au spus că se vor implica şi în ediţia viitoare şi că această experienţă i-a ajutat în îmbunătăţirea calităţilor de leadership.
Testimoniale ale elevilor:
“Ocazia de a fi în mijlocul unui colectiv de specialişti bancari mi-a creat senzaţia că mă aflu într-un “roi de albine”. Sunt oameni deosebiţi, cu o putere de muncă de foarte multe ori de invidiat, dar în acelaşi timp oameni simpli, de bun simţ, amabili, serioşi şi foarte riguroşi. Este o experienţă deosebită pentru mine. Am rămas surprins de căldură cu care am fost primit şi de amabilitatea personalului.” Alin Belea, 17 ani, Ocna Mureş
“Experienţa unui job de o vară este extrem de utila pentru oricine. În cazul meu, prin acest job, am devenit mai responsabilă, mi-am descoperit aptitudini pe care nu le ştiam, am învăţat un nou tip de socializare, cel de la locul de muncă, şi am început sa înţeleg valoarea banilor câştigaţi pe cont propriu.” Cristina Antal, 17 ani, Bucuresti