Opțiunea de contestare
a unei tranzacții cu cardul

Opțiunea de contestare a unei tranzacții cu cardul

Ce tranzacții poți contesta și ce documente sunt necesare pentru inițierea refuzului la plată

Pentru a te putea ajuta, avem nevoie să identifici în lista de mai jos care este motivul contestației tale și să ne trimiți împreună cu avizul de refuz la plată, toate documentele justificative necesare inițierii disputei.

Accesează fiecare categorie de mai jos pentru a identifica documentele necesare.

Care sunt pașii pentru contestarea unei plăți?

Pașii de urmat pot diferi în funcție de tipul tranzacției. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor (exceptând situațiile de fraudă*) primul lucru pe care trebuie să îl faci este să contactezi comerciantul.

Contactează comerciantul

Spune-i care este problema și caută împreună cu el o soluție. Varianta cea mai simplă este să recuperezi direct de la acesta sumele contestate, care nu trebuiau plătite. Dacă nu reușești să primești un răspuns sau consideri că răspunsul nu este satisfacator, urmează pașii de mai jos:

Descarcă și completează Avizul de refuz la plată. Pentru ca lucrurile să mergă cât mai ușor, alege cu mare atenție motivul pentru care contești tranzacția.

Trimite avizul completat - pe e-mail catre contact.center@bcr.ro.

 

De ce nu putem anula orice plată?

Este important să știi că atunci când plătești cu cardul nu se întâmplă totul instantaneu.

Între momentul tranzacției și momentul vizualizării acesteia în extrasul tău de cont, respectiv în contul comerciantului (beneficiarul plății) există un interval de timp care poate varia de la câteva ore la câteva zile, toate acestea depinzand de politica de decontare a tranzacțiilor.

În acest interval plățile apar în George ca fiind “blocate”, iar banca nu le poate anula, acestea fiind puse la dispoziția comerciantului (beneficiarului).

Mai multe informații găsești chiar pe pagina dedicată a BNR, în secțiunea H. (De ce banca emitentă nu poate anula orice operațiune de plată care a fost semnalată ca fiind frauduloasă?)

Frauda. Cum procedezi în cazul în care
ai fost victima unei fraude?

Cum procedez dacă am fost victima unei fraude?

În cazul in care ai fost victima unei de metode de fraudare, ai pierdut sau ți s-a furat cardul, nu te panica. Ia legătura cu banca și vezi ce ai de facut.


Blochează cardul din George în cazul
pierdierii / furtului 


Asigură-te că într-adevar nu este o tranzacție
pe care ai inițiat-o tu

 

Descarcă și completează 
Avizul de Refuz la Plată BCR

 

 

Trimite avizul de refuz la plată și documentele justificative pe e-mail către contact.center@bcr.ro

 

De reținut!

  • Este recomandat să depui și o sesizare la Poliție și să ne-o trimiți ulterior
  • Orice alt document care consideri că ar fi util (ex. Linkurile/siteurile accesate unde au fost furnizate datele cardului)
  • Ne ajută orice detaliu legat de tranzacția contestată, prin urmare te rugăm ca în aviz sau în corpul emailului să treci o descriere a situației

Când și cum vei primi un răspuns?

Resurse și suport

În cazul în care ai nevoie de ajutor, nu ezita să ne contactezi.

Prin apel în Contact center

*2227
Număr apelabil din România, cu tarif normal, disponibil 24/7

+4021.407.42.00
Număr cu tarif normal, disponibil 24/7, apelabil din străinătate

În sucursale

 

 Te poți programa pentru o vizită în sucursală, fie online, fie din aplicația George.