Opțiunea de contestare
a unei tranzacții cu cardul

Opțiunea de contestare a unei tranzacții cu cardul

Care sunt pașii pentru contestarea unei plăți?

Pașii de urmat pot diferi în funcție de tipul tranzacției. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor (exceptând situațiile de fraudă*) primul lucru pe care trebuie să îl faci este să contactezi comerciantul.

Contactează comerciantul

Spune-i care este problema și caută împreună cu el o soluție. Varianta cea mai simplă este să recuperezi direct de la acesta sumele contestate, care nu trebuiau plătite. Dacă nu reușești să primești un răspuns sau consideri că răspunsul nu este satisfacator, urmează pașii de mai jos:

Contestă tranzacția direct în aplicația George, încarcă toate documentele solicitate în funcție de motivul selectat și descrie cât mai detaliat situația întâmpinată pentru a te putea ajuta.

Notă: 
Poți contesta în George și tranzacțiile privind retragerile de numerar de la bancomatele BCR.

De ce nu putem anula orice plată?

Este important să știi că atunci când plătești cu cardul nu se întâmplă totul instantaneu.

Între momentul tranzacției și momentul vizualizării acesteia în extrasul tău de cont, respectiv în contul comerciantului (beneficiarul plății) există un interval de timp care poate varia de la câteva ore la câteva zile, toate acestea depinzand de politica de decontare a tranzacțiilor.

În acest interval plățile apar în George ca fiind “blocate”, iar banca nu le poate anula, acestea fiind puse la dispoziția comerciantului (beneficiarului).

Mai multe informații găsești chiar pe pagina dedicată a BNR, în secțiunea H. (De ce banca emitentă nu poate anula orice operațiune de plată care a fost semnalată ca fiind frauduloasă?)

Frauda. Cum procedezi în cazul în care
ai fost victima unei fraude?

Cum procedez dacă am fost victima unei fraude?

În cazul in care ai fost victima unei de metode de fraudare, ai pierdut sau ți s-a furat cardul, nu te panica. Ia legătura cu banca și vezi ce ai de facut.


Blochează cardul din George în cazul
pierdierii / furtului 


Asigură-te că într-adevar nu este o tranzacție
pe care ai inițiat-o tu

 

Contestă tranzacția direct în aplicația George, descrie cât mai detaliat situația întâmpinată și încarcă toate documentele și informațiile* pe care le consideri utile în soluționarea cazului.

*Exemplu: Încarca link-urile/site-urile accesate, unde au fost furnizate datele cardului tău.

Cum procedez dacă nu am aplicația George?

Când și cum vei primi un răspuns?

Resurse și suport

În cazul în care ai nevoie de ajutor, nu ezita să ne contactezi.

Prin apel în Contact center

*2227
Număr apelabil din România, cu tarif normal, disponibil 24/7

+4021.407.42.00
Număr cu tarif normal, disponibil 24/7, apelabil din străinătate

În sucursale

 

 Te poți programa pentru o vizită în sucursală, fie online, fie din aplicația George.