Whistleblowing “promovam integritatea si transparenta”
Susținem cele mai inalte standarde etice in toate interacțiunile noastre, asigurand incredere si transparența cu clienții, angajații si partenerii nostri (contractanti, subcontractanti si furnizori), integritatea fiind una din valorile noastre fundamentale.
Banca Comerciala Romana are dezvoltat un canal special de raportare dezvoltat in conformitate cu preved. Legii 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public , respectiv Directiva EU 2019/1937
Canalul este dedicat exclusiv pentru sesizarile incalcarilor etice sau a altor nereguli, precum fraude, conflicte de interese sau comportamente care contravin politicilor interne ale bancii, legislatiei nationale si internationale cat si a dreptului UE care aduc atingere interesului public
Cand sa utilizati acest canal de raportare ?
- Infractiuni din sfera criminalitatii financiare (frauda, deturnare de fonduri etc);
- Coruptie sau conflicte de interese;
- Incalcarea regulamentelor interne/legislatiei nationale sau internationale de catre un salariat sau de catre o persoana fizica sau juridica care actioneaza in numele si pentru Banca;
- Incalcarea reglementarilor privind valorile mobiliare si piata (utilizare abuziva a informatiilor privilegiate, manipulare a pietei, diseminarea de informatii false);
- Spalare de bani/ finantare a terorismului;
- Securitatea datelor, informatii confidentiale, falsificarea de documente etc;
Canale de raportare
adresa de mail: bcr.whistleblower@bcr.ro
telefonic: (linie dedicata) 021 312.18.09
Atentie !!! Acest canal NU este utilizat ca un canal de reclamatii si petitii in relatie cu functionalitatea si design-ul produselor bancare oferite de catre BCR, pentru aceste situatii Banca pune la dispozitia clientilor canalele prezentate in sectiunea “Contacteaza-ne” https://www.bcr.ro/ro/contact sau in orice unitate bancara fizica utilizand in prealabil formularul de programare din sectiunea “ Programeaza o intalnire” https://www.bcr.ro/ro/retea-unitati1/programare
De ce este important?
Prin utilizarea acestui canal, contribuiti la protejarea integritatii si a valorilor BCR. Impreuna putem mentine un mediu de afaceri bazat pe principii etice, mediu sigur si echitabil.
Prezentul canal este deschis oricarei persoane fizice sau juridice din Romania sau din afara tarii care poate sesiza o suspicune in relatie cu BCR , cu angajatii sai sau cu prepusi care actioneaza in numele si pentru BCR ( clienti, furnizori, terte parti).
Protectia si Confidentialitatea:
Avertizorii de integritate nu vor fi in pericol de concediere , de a fi sanctionati disciplinar , contractual sau in orice modalitate. Identitatea acestora va fi protejatata, chiar daca se constata ca cele sesizate nu se confirma, cu conditia:
- sa actioneze cu buna-credinta;
- sa creada, pe baze rezonabile, ca informatia este corecta;
- sa nu faca sesizarea cu rea-credinta sau cu scopul de a obtine o recompensa ori un castig personal;
- sa nu faca sesizarea cu scopul de a se exonera de o eventuala raspundere legala/ procedurala.
Nota Bene: Prin simpla sesizare nu se inlatura potentiala vinovatie a avertizorului de integritate, insa acesta poate beneficia de clauze atenuante considerand faptul ca a ales sa sesizeze faptele respective. BCR trateaza cu seriozitate orice acuzatii false sau de rea-credinta formulate in baza acestei proceduri si le va considera ca fiind o abatere disciplinara grava. De asemenea, persoana care face asemenea acuzatii va raspunde conform legii/ normelor interne.
In cazul in care apreciati necesar in Anexa 1 identificati o serie de institutii care sunt manadatate cu supravegherea Pietei Finaciare din Romania sau UE sau care au atributii in administrarea Legii 361/2022.