Empatia, colegialitatea și colaborarea ca mod de lucru
Dragi prieteni,
Am simțit nevoia să vă transmit câteva gânduri ale mele și ale colegilor mei, în această perioadă atât de dificilă și de diferită de tot ce am trăit până acum. La fel ca orice altă criză, cea creată de Covid-19 vine cu elementele ei de noutate. Unul dintre ele este modul de lucru și felul în care noi, ca bancă, continuăm să livrăm produse și servicii de calitate către clienți.
De ceva timp, unii dintre noi lucrează deja, ocazional, din teleworking, alții sunt novici la acest capitol. Oricum ar fi, un lucru este cert Coronavirusul a impus cel mai mare experiment din lume privind lucrul din casă, așa cum sublinia un articol recent din publicația Time.
Peste noapte, a devenit imperios necesar să ne adaptăm modul de lucru, chiar și acolo unde digitalizarea totală este mai dificil de implementat. Din fericire, ne numărăm printre companiile care au făcut deja demersuri temeinice spre reinventarea bankingului prin urmărirea rapidă a transformării digitale. De aceea, pe noi, oamenii din BCR, aceste zile ne fac să ne simțim ca și cum ne-am afla într-un mediu de test al unui scenariu de digitalizare la care lucram deja.
Natura echipei noastre și cultura noastră organizațională ne-a ajutat ca trecerea la această formă de organizare să nu vină ca un șoc. Empatia, colegialitatea și colaborarea, valori atât de importante în BCR, sunt acum calități mai vizibile ca oricând. Ne ajutăm reciproc, preluăm sarcini și lucrăm în echipe diverse astfel încât să putem rezolva împreună orice problemă apărută.
Astfel, ne-am mobilizat în câteva zile și ne-am asigurat, în primul rând, că toată lumea este în siguranță, atât colegii noștri, cât și clienții. În același timp, am creat noi fluxuri de lucru care să faciliteze interacțiunea între colegi, dar și interacțiunea dintre aceștia și dumneavoastră.
Activitatea câtorva sucursale închise temporar, pentru că sunt localizate în centre comerciale, este preluată de colegi din alte sucursale sau de colegii din echipa de call center. În acest fel, rămânem alături de aceia dintre dumneavoastră care au nevoie să discute direct cu noi.
Personal Bankerii BCR oferă și ei sprijin clienților și soluții la telefon, informându-i despre modul în care lucrăm în această perioadă și despre modurile în care pot beneficia de serviciile noastre digitale.
Echipele de IT, Operațiuni și nu numai lucrează și ele, poate chiar și mai mult decât până acum, pentru a menține infrastructura online și a oferi clienților cea mai bună experiență.
De aceea, în numele colegilor mei din toată țara, vă rog să ne ajutați să rămânem în siguranță cu toții, să respectați sfaturile privind distanțarea socială și să apelați cu încredere la soluții online sau la colegii noștri din call center.
Nu putem decât să învățăm din această situație globală, să devenim mai buni râmânând la fel de înțelegători și solidari ca acum. Viața este plină de provocări, însă ceea ce ne definește este modul în care le facem față. Doar împreună vom trece cu bine peste această perioadă.
Andreea Voinea, Director Resurse Umane