Încrederea ne face să depășim mai ușor situația
AstÄzi, cei mai mulÈi dintre noi lucrÄm de acasÄ, înconjuraÈi virtual de colegi Èi clienÈi, Èi fizic, de familie. Probabil la fel ca în toate organizaÈiile mari, managerii Èi toate echipele din bancÄ se confruntÄ acum cu provocarea de a menÈine ritmul de lucru la un nivel eficient, astfel încât noi toÈi sÄ continuÄm sÄ facem ceea ce Ètim mai bine: sÄ oferim servicii de calitate clienÈilor noÈtri. Iar pentru ca acest lucru sÄ se întâmple, trebuie sÄ reuÈim sÄ pÄstrÄm comunicarea, cooperarea Èi profesionalismul indiferent de locul de unde lucrÄm.
Astăzi, cei mai mulți dintre noi lucrăm de acasă, înconjurați virtual de colegi și clienți, și fizic, de familie. Probabil la fel ca în toate organizațiile mari, managerii și toate echipele din bancă se confruntă acum cu provocarea de a menține ritmul de lucru la un nivel eficient, astfel încât noi toți să continuăm să facem ceea ce știm mai bine: să oferim servicii de calitate clienților noștri. Iar pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să reușim să păstrăm comunicarea, cooperarea și profesionalismul indiferent de locul de unde lucrăm.
Ca bancă, BCR a fost pregătită pentru un astfel de scenariu datorită pașilor care au fost făcuți spre inovare și dezvoltare.
Ce ne ajută să depășim acest moment:
1. Construim și susținem relații bazate pe încredere
Echipele au nevoie de transparență și claritate din partea managerilor atunci când primesc sarcini noi. Cu toate informațiile la îndemnă, fiecare coleg se simte mai responsabil și conștientizează mai mult încrederea care îi este acordată. De aceea, managerii din BCR au la dispoziție sprijinul colegilor din training și dezvoltare care le acordă suport sub formă de coaching, training și materiale care să îi ajute să eficientizeze modul de lucru și comunicarea cu echipa. Managerii BCR sunt încurajați să ghideze echipele și să le acorde încredere. La rândul lor, echipele au încredere că managementul băncii pune informații la dispoziție la orice pas și că ia cele mai bune măsuri pentru siguranța lor și pentru continuarea activității în cele mai bune condiții.
2. Comunicare pe toate planurile
Este foarte important ca liderii să poată comunica eficient, mai ales acum când există echipe întregi care lucrează de la distanță sau când au echipe în care doar o parte dintre oameni vin la birou, restul lucrând de acasă. Noi continuăm să le explicăm colegilor noștri care sunt motivele care stau la baza unei decizii pe care o luăm, tocmai pentru a ne alinia cu toții la nevoia de business care și ea este în plin proces de adaptare la schimbare.
3. Faptele bune ne fac să mergem mai departe
Ce poate sabota o echipă care lucrează la distanță este lipsa sentimentului de apartenență la grup, dictată din lipsa de interacțiune. O modalitate de a le readuce oamenilor sentimentul de incluziune este de a le reaminti motivul pentru care lucrează alături de noi, care este misiunea noastra ca organizație. Mesajele despre implicarea noastră în comunitate, a fiecăruia dintre noi, dar și a companiei ca întreg, trezesc sentimentele de apartenență și mândrie și le reamintesc colegilor din BCR că, pentru noi, munca are un scop, dincolo de viața de zi cu zi de la birou, acela de contribui la binele societății românești.
În cele din urmă, ceea ce definește cultura organizațională în BCR este încrederea, cea pe care o avem fiecare în noi și colegii alături de care lucrăm. Noi știm că România are nevoie de oameni cu încredere în ei și în ceea ce fac și facem tot ce ne stă în putere pentru a continua să rămânem la fel de pasionați de banking în fiecare zi.
Andreea Voinea, Director Resurse Umane, Banca Comercială Română